Forum Miłośników Polskich Dostawczaków
https://www.forum.polskiedostawczaki.pl/

Żuk Słabe ładowanie czy standard?
https://www.forum.polskiedostawczaki.pl/viewtopic.php?f=7&t=2869
Strona 1 z 1

Autor:  erzetjot [ 23 czerwca 2015, 11:14 ]
Tytuł:  Żuk Słabe ładowanie czy standard?

Mam pytanie co do zachowań amperomierza w waszych pojazdach. Czy wskazówka pokazuje 30amper na wolnych obrotach, czy tylko lekko się wychyla w prawo.
Jak wygląda sytuacja po włączeniu wszystkich świateł?

U mnie jakby alternator nie dawał rady z odbiornikami
http://www.youtube.com/attribution_link?a=0QnayYnwaHU&u=/watch%3Fv%3D0z1wTnssopk%26feature%3Dem-upload_owner

Autor:  Marian [ 23 czerwca 2015, 11:22 ]
Tytuł:  Re: Żuk Słabe ładowanie czy standard?

Na wolnych obrotach na zero lub lekko na plus, po włączeniu wszystkich odbiorników gibnie się w stronę zera, ale podczas jazdy i tak się wychyla na plus. Zmierz sobie ładowanie multimetrem jakim.

Autor:  Diesel [ 23 czerwca 2015, 11:31 ]
Tytuł:  Re: Żuk Słabe ładowanie czy standard?

Dokładnie tak. Wskazówka na wolnych, ze światłami ma jeszcze nie spadać na minus. Żuk ma dość dobry alternator, szczególnie diesel.

Autor:  erzetjot [ 23 lutego 2016, 18:50 ]
Tytuł:  Re: Żuk Słabe ładowanie czy standard?

Alternator padł nie podawał żadnego prądu.
Zakupiłem inny alternator, zamontowałem dodatkowo "tester akumulatora" (Voltomierz) na stałe, oraz lampy dzienne LED.
okazuje się:
Teraz na dziennych Ładowanie mam 13V na wolnych obrotach lub 14V gdy jadę.
Przy włączeniu kierunków spada do 12V
Przy włączeniu Wycieraczek spada na 12V
Gdy włączę światła mijania spada na 12V
Światła stopu nie wpływają na zmianę napięcia
Włączone mijania i kierunek 11V.

Czyżby zwarcie w instalacji ? (do Dziennych LEDów pociągnięte są nowe kable)
Duże zużycie prądowe starych żarówek ? (sprawa wątpliwa)

Autor:  Diesel [ 23 lutego 2016, 19:44 ]
Tytuł:  Re: Żuk Słabe ładowanie czy standard?

Woltomierz z jednym miejscem po przecinku lepszy.

U nas jest 12,4 na zgaszonym od dawna silniku, z nabitymi akumulatorami do pełna. Na wolnych obrotach mam 13,4-13,6 a jak jadę 14,1-14,4. Po zgaszeniu silnika akumulator ma przez jakiś czas 12,8 i powoli spada do wspomnianych 12,4.

Po zapaleniu świateł - mam 13,8 podczas jazdy i na wolnych obrotach około 13,2

Autor:  zbiegusek [ 23 lutego 2016, 19:48 ]
Tytuł:  Re: Żuk Słabe ładowanie czy standard?

Spokojnie, nie popadaj w panikę. ;)
Zacznij od najprostszych usterek - nie piszesz, że altek był nowy, więc domniemywam, że używka. Skoro tak, to może mieć po prostu zużyte szczotki.
Do tego warto posprawdzać przewody a zwłaszcza ich połączenia...
BTW Witam Diesla z powrotem na forum! ;)

Autor:  Diesel [ 23 lutego 2016, 19:51 ]
Tytuł:  Re: Żuk Słabe ładowanie czy standard?

Ależ dziękuję za powitanie;-) Byłem cały czas tylko daleko;-)

Autor:  kubamytab [ 23 lutego 2016, 19:55 ]
Tytuł:  Re: Żuk Słabe ładowanie czy standard?

O ile zamiast bezpieczników nie wsadziłeś gwoździ to zwarcia raczej nie ma, bo paliło by bezpieczniki. Ja sprawdził bym ten alternator - domyślam się że używany kupiłeś. Napięcia, które podajesz niewiele mówią - taka sytuacja może też występować jeżeli akumulator jest niedoładowany, albo uszkodzony. Gdzie wpiąłeś ten woltomierz?

Autor:  SQ1SGB [ 24 lutego 2016, 21:15 ]
Tytuł:  Re: Żuk Słabe ładowanie czy standard?

...albo gdy masz spadek na głównym przewodzie masowym.

Autor:  zokolic [ 25 lutego 2016, 10:09 ]
Tytuł:  Re: Żuk Słabe ładowanie czy standard?

Może regulator napięcia?

Autor:  erzetjot [ 25 lutego 2016, 14:19 ]
Tytuł:  Re: Żuk Słabe ładowanie czy standard?

Diesel pisze:
Woltomierz z jednym miejscem po przecinku lepszy.
U nas jest 12,4 na zgaszonym od dawna silniku, z nabitymi akumulatorami do pełna. Na wolnych obrotach mam 13,4-13,6 a jak jadę 14,1-14,4. Po zgaszeniu silnika akumulator ma przez jakiś czas 12,8 i powoli spada do wspomnianych 12,4.
Po zapaleniu świateł - mam 13,8 podczas jazdy i na wolnych obrotach około 13,2

i
zbiegusek pisze:
Spokojnie, nie popadaj w panikę. ;)
Zacznij od najprostszych usterek - nie piszesz, że altek był nowy, więc domniemywam, że używka. Skoro tak, to może mieć po prostu zużyte szczotki.
Do tego warto posprawdzać przewody a zwłaszcza ich połączenia...
BTW Witam Diesla z powrotem na forum! ;)

Przed przykręceniem alternatora sprawdzałem szczotki i były o wiele dłuższe od tych z niedziałającego alternatora. :)
Przewody sprawdzę podczas pomiarów napięcia (dokładniejszym woltomierzem) w najbliższym czasie
kubamytab pisze:
O ile zamiast bezpieczników nie wsadziłeś gwoździ to zwarcia raczej nie ma, bo paliło by bezpieczniki. Ja sprawdził bym ten alternator - domyślam się że używany kupiłeś. Napięcia, które podajesz niewiele mówią - taka sytuacja może też występować jeżeli akumulator jest niedoładowany, albo uszkodzony. Gdzie wpiąłeś ten woltomierz?

  • Bezpieczniki mam oryginalne (nie zworki) :)
  • Alternator owszem używany :(
  • Woltomierz wpięty zaraz za amperomierzem w tablicy rozdzielczej
  • Akumulatory są 2 łączone równolegle
    -jeden z nich ma 2 lata
    -drugi jest prawdopodobnie oryginalny z '96 roku, sprawdzony był 2 lata temu w sklepie i uznany za sprawny
zokolic pisze:
Może regulator napięcia?

i
SQ1SGB pisze:
...albo gdy masz spadek na głównym przewodzie masowym.

Myślę, że wtedy na LEDach by nie podawało 14V

Wpadło mi jeszcze jedno do głowy :idea: , widziałem że na alternatorach od żuka diesla są nasadzone różnej wielkości koła pasowe.
Mógłby ktoś sprawdzić jakiej średnicy macie te koła ?

Autor:  zbiegusek [ 25 lutego 2016, 20:26 ]
Tytuł:  Re: Żuk Słabe ładowanie czy standard?

erzetjot pisze:
[*]Akumulatory są 2 łączone równolegle
-jeden z nich ma 2 lata
-drugi jest prawdopodobnie oryginalny z '96 roku, sprawdzony był 2 lata temu w sklepie i uznany za sprawny

Ojojoj!
Trza było tak od razu! :)
Koniecznie zrób próby na pojedynczych akumulatorach! Szczegółów nie pamiętam ale coś mi się pałęta, że takie ładowanie akumulatorów grozi rozchwianie układu - w zależności od stanu (a raczej różnicy w ich stanach) jeden będzie się przeładowywał a drugi zdychał czy coś takiego.
To, że jeden jest już starawy i 2 lata temu był "dobry" to nie znaczy, że jeszcze tak jest.

Autor:  kubamytab [ 26 lutego 2016, 08:27 ]
Tytuł:  Re: Żuk Słabe ładowanie czy standard?

Wygląda na to, że koła pasowe różnią się tylko wysokością kołnierza - czyli przełożenie powinno być takie samo na obu. Przynajmniej jak porównuję te które mam. Ja obstawiam, że problem jest z akumulatorem.

Autor:  kyzer [ 26 lutego 2016, 14:23 ]
Tytuł:  Re: Żuk Słabe ładowanie czy standard?

Dokładnie, usuń jeden akumulator. Jeżeli chcesz mieć dwa bez separatora ładowania to powinny być oba w świetnym stanie.

Strona 1 z 1 Strefa czasowa UTC+1godz.
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
https://www.phpbb.com/