Forum Miłośników Polskich Dostawczaków
https://www.forum.polskiedostawczaki.pl/

Aparat załonowy elektronik i prądnica - ?
https://www.forum.polskiedostawczaki.pl/viewtopic.php?f=7&t=3235
Strona 1 z 1

Autor:  dedox [ 20 kwietnia 2016, 20:33 ]
Tytuł:  Aparat załonowy elektronik i prądnica - ?

Witam. Drodzy forumowicze mam pytanie. Udało mi się wejść w posiadanie elektronicznego aparatu zapłonowego zelmot do żuka o nr. 4484 oraz modułu zapłonowego Hybryd H-161. Jeszcze mam cewkę o nr BE200 B ale to już wyczytałem na forum że musze ją zmienić na taką elektroniczną 4426. z niską rezystancją. Pytanie za 100 punktów.... czy mogę cały zestaw założyć do żuka z prądnicą z + na masie ????? nie posiadam alternatora.

Autor:  kubamytab [ 21 kwietnia 2016, 07:24 ]
Tytuł:  Re: Aparat załonowy elektronik i prądnica - ?

Znalazłem schemacik h 161 i patent nie przejdzie. Skoro i tak nie zachowujesz oryginału to wywal prądnicę i wstaw alrernator.

Autor:  Strucelsw [ 21 kwietnia 2016, 17:01 ]
Tytuł:  Re: Aparat załonowy elektronik i prądnica - ?

moduł zastępujesz dużo lepszymi APE 05 sport, cewkę 0221122349 VW a prądnicę przepolaryzujesz na - na masie-da się, syreniarze robili taki patent
albo j.w. tylko wkładasz alternator.

Autor:  phinek [ 21 kwietnia 2016, 21:56 ]
Tytuł:  Re: Aparat załonowy elektronik i prądnica - ?

za zmianą polaryzacji problem tylko jeden - regulator prądnicy ma platynki albo na plus, albo na minus więc jak przepniesz polaryzację bez zmiany regulatora to szybko Ci wypali styki

Autor:  Strucelsw [ 22 kwietnia 2016, 18:27 ]
Tytuł:  Re: Aparat załonowy elektronik i prądnica - ?

no i wentylator, silnik wycieraczek mogą w drugą strone się kręcić.

Autor:  Klamot [ 22 kwietnia 2016, 21:59 ]
Tytuł:  Re: Aparat załonowy elektronik i prądnica - ?

Podepnę się. Też mam ten dylemat, zostawiać prądnicę czy nie. Ale najchętniej zostawiłbym oryginal. Ewentualnie myslę o zmianie na minus na masie. Obniżyć napięcie ładowania juz umiem. Czy coś jeszcze trzeba regulować w regulatorze. Mialem 17 volt przy 80 na III biegu, teraz 14.6 /wybuchla nam ładowarka do telefonu to dopiero podlączylem voltomierz :)
A są elektroniczne regulatory prądnicy?

Autor:  kubamytab [ 23 kwietnia 2016, 06:56 ]
Tytuł:  Re: Aparat załonowy elektronik i prądnica - ?

Klamot pisze:
Ale najchętniej zostawiłbym oryginal.
...
A są elektroniczne regulatory prądnicy?


No to co tu modzić z jakąś elektroniką? Wyregulować i śmigać - a jak boisz się coś podpiąć to kupuj ładowarki z przetwornicami, mają zakres napięcia zasilania bardzo szeroki np. 10-30V i masz pewność, że na wyjściu jest to co być powinno.

Autor:  Strucelsw [ 24 kwietnia 2016, 09:16 ]
Tytuł:  Re: Aparat załonowy elektronik i prądnica - ?

zostaw prądnicę jak mało latasz. i tym bardziej + na masie,jest korzystniejszy dla elektryki(przekaźniki) i zapłonu(łatwiejszy zapłon), no i ponoć buda mniej koroduje.
elektroniczne reglery robi Digitech i APE.
- na masie jest korzystniejszy jedynie dla jakości odbioru audio, wprowadzono go gdy auta zaczęły mieć urządzenia elektroniczne (radia), niektóre elementy dla polaryzacji "- "są po prostu tańsze w produkcji.

Autor:  phinek [ 24 kwietnia 2016, 12:08 ]
Tytuł:  Re: Aparat załonowy elektronik i prądnica - ?

Ja słyszałem wersję że "+" na masie miały pojazdy bloku wschodniego zaś "-" był w pojazdach złego zachodniego kapitalizmu... to miała być taka strategiczna taktyka, aby się wróg nie mógł połapać jakby przypadkiem jakiś pojazd zdobył.
Inna sprawa, że rzeczywiście "+" dla masy jest korzystniejszy pod względem korozji elektrolitycznej.

Autor:  Strucelsw [ 24 kwietnia 2016, 15:22 ]
Tytuł:  Re: Aparat załonowy elektronik i prądnica - ?

to raczej nieprawda z tymi strategicznymi tematami. Mercedes długo miał + na masie a więcej wspólnego miał ze sponsorowaniem Hitlera a później zgniłym zachodem niż z RWPG

Autor:  Klamot [ 28 kwietnia 2016, 06:19 ]
Tytuł:  Re: Aparat załonowy elektronik i prądnica - ?

Dzięki za rady :) Digitech moduł zapłonowy - mozna odpiąć kondensator - większa iskra....APE robi elektroniczne regulatory prądnicy. Obie firmy się znają i polecają jak widzę. Teraz pokombinuję jak to dyskretnie zamontować. I przepnę żuka na minus na masie bo mi czacha dymi jak coś próbuje przy elektryce robić :) Prądnica zostaje... Okazało się, że moduł Digitecha od kilku lat mam w swojej MZ ES 250/1 - myślałem że to zagramaniczne a tu rodzima produkcja :)

Autor:  Klamot [ 28 kwietnia 2016, 22:33 ]
Tytuł:  Re: Aparat załonowy elektronik i prądnica - ?

Będzie CB radio i radio i musi być minus na masie. Czy to na prawdę tak prosto - odwrotnie zapiąć akumulator, odpalić i już. No i wskaźniki co źle wskazują poprzepinać. Tak? - czy jest w tym większa magia? Regulator, jak już będzie minus na masie to zakładam elektroniczny. Wentylatora i tak jeszcze nie mam...

Przytaczam za Forum Syreny:
Czy jakieś do Żuka zmiany?

Wiadomość
sir
Arturo vel Zapłon



Pomógł: 18 razy
Dołączył: 16 Sie 2007
Posty: 707
Skąd: Dębica
Wysłany: 2009-05-19, 10:05 Zmiana biegunowości prądnicy HOWTO krok po kroku
Wiele osób ciągle pyta jak to zrobić, pomimo, że rozwiązanie w mniej lub bardziej czytelny sposób pojawiało się już w różnych tematach. Postanowiłem więc napisać taki krótki poradnik HOWTO w krokach, do którego można by było zainteresowanych odsyłać.

Zmiana biegunowości prądnicy - najbezpieczniej dla prądnicy i regulatora jest zrobić to w ten sposób :

1 ) wyłączamy zapłon, odłączamy wszystkie urządzenia typowo elektroniczne (takie, którym zmiana biegunowości zaszkodzi - np. radio, przerywacz elektroniczny)
2 ) luzujemy mocowanie prądnicy i demontujemy pasek klinowy
3 ) zamieniamy klemy na akumulatorze (lub raczej na przewodach) - tak, żeby był "- na masie"
4 ) odkręcamy 2 przewody ze skrajnych zacisków regulatora (zaciski nr 16 i 18 - zaciski twornika i wzbudzenia) - te, które idą do prądnicy (z tego co pamiętam będzie to gruby czarny i cieńszy, żółty przewód)
5 ) łączymy je razem, np. skręcając jakąś śrubką z nakrętką
6 ) stykamy teraz na chwilę te 2 połączone przewody do środkowego zacisku regulatora (zacisk nr. 19) - prądnica powinna się zacząć kręcić jak zwykły silnik elektryczny
7) podłączamy przewody do regulatora tak jak były na początku
8 ) zakładamy i naciągamy pasek klinowy
9 ) odpalamy silnik i sprawdzamy czy nie świeci się przypadkiem kontrolka ładowania
10 ) GOTOWE - biegunowość zmieniona !

Proces jest odwracalny - aby powrócić do oryginału - trzeba postąpić w analogiczny sposób (tylko klemy podłączyć odwrotnie).

Po zmianie biegunowości silniczek wycieraczek będzie się kręcił w nieprawidłową stronę i będziemy mieć mizerny nawiew (https://www.youtube.com/watch?v=BeI7F4yaoaE). Naprawiamy to w ten sposób :

1 ) odkręcamy czołową część obudowy nagrzewnicy i wyjmujemy ją z auta (nie jest to konieczne, można spróbować od razu od kroku 2, ale się nieźle nagimnastykujemy, żeby zdemontować połówkę obudowy wirnika wraz z silnikiem w aucie - ciężko jest dojść do śrub, ale jest wykonalne)
2 ) rozkręcamy połówki obudowy wirnika (6 śrubeczek) - będziemy mieć wtedy w ręce jedną połowę obudowy wraz z przykręconym do niej silnikiem i założonym na jego oś wirnikiem)
3 ) zdejmujemy wirnik z osi silnika
4 ) wykręcamy 2 długie śruby mocujące silnik do połówki obudowy wirnika oraz jednocześnie ściągające dwie połowy obudowy silnika ze sobą - trzeba uważać, żeby ich nie rozłączyć, bo później będzie zabawa ze szczotkami - więc ostrożnie !!
5 ) obracamy względem siebie o 180 stopni połówki silnika
6 ) składamy wszystko w kolejności odwrotnej

Kolejna sprawa - wycieraczki. Trzeba przełożyć ramiona wycieraczek na wiloklinie :

1 ) odkręcamy dwie nakrętki ramion wycieraczek
2 ) demontujemy wycieraczki z auta
3 ) włączamy na chwilę wycieraki (właściwie sam mechanizm, bo ich już w aucie nie mamy)
4 ) zakładamy wycieraczki z powrotem w takiej "pozycji startowej" jak nam pasuje

Pozostaje jeszcze sprawa urządzeń lubiących "+ na masie" - np. radia. Trzeba wymienić na takie, które akceptują "- na masie" :)
_________________
km nawinięte na licznik | 2016: 6012km (stan na 06.03.2016) | 2015: 14793km | 2014: 13531km | 2013: 14200km | 2012: 7500km | 2007-2011: 13910km
Syreną po Europie: https://www.facebook.com/SyrenaPoEuropie | Syreną dookoła Polski: https://www.facebook.com/SyrenaDookolaPolski
Syrena 105L 82' 'niebieska'
Syrena 105L 76' 'jasiowa'
Niewiadów n126e 84'
Niewiadów n250c 80'

Autor:  Klamot [ 18 maja 2016, 21:37 ]
Tytuł:  Re: Aparat załonowy elektronik i prądnica - ?

Dokładnie postępując według instrukcji Syreniarzy mam minus na masie :)
Do tego po całej operacji elektroniczny regulator prądnicy założony z APE. Akuratnie można go wpasować pod oryginalny regulator. Przy 40km/godzine na III biegu mam 14.7 V i tak do końca... Zamienilem jeszcze tylko przewody na amperomierzu. Reszta dziala :)
Potrzebne są 3 śruby M6 50mm i 3 długie nakrętki M6 - będą dystansem i nakrętki zwykle M6. Pasuje w dziury po starym regulatorze, który w efekcie operacji jest 2 cm odsunięty od blachy ale tego nie widać.
Załącznik:
IMG_0214-2400.jpg
IMG_0214-2400.jpg [ 362.9 KiB | Przeglądany 12046 razy ]

Załącznik:
IMG_0217-2400.jpg
IMG_0217-2400.jpg [ 267.81 KiB | Przeglądany 12046 razy ]

Załącznik:
IMG_0220-2400.jpg
IMG_0220-2400.jpg [ 238.29 KiB | Przeglądany 12046 razy ]

Strona 1 z 1 Strefa czasowa UTC+1godz.
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
https://www.phpbb.com/