Forum Miłośników Polskich Dostawczaków https://www.forum.polskiedostawczaki.pl/ |
|
Aparat załonowy elektronik i prądnica - ? https://www.forum.polskiedostawczaki.pl/viewtopic.php?f=7&t=3235 |
Strona 1 z 1 |
Autor: | dedox [ 20 kwietnia 2016, 20:33 ] |
Tytuł: | Aparat załonowy elektronik i prądnica - ? |
Witam. Drodzy forumowicze mam pytanie. Udało mi się wejść w posiadanie elektronicznego aparatu zapłonowego zelmot do żuka o nr. 4484 oraz modułu zapłonowego Hybryd H-161. Jeszcze mam cewkę o nr BE200 B ale to już wyczytałem na forum że musze ją zmienić na taką elektroniczną 4426. z niską rezystancją. Pytanie za 100 punktów.... czy mogę cały zestaw założyć do żuka z prądnicą z + na masie ????? nie posiadam alternatora. |
Autor: | kubamytab [ 21 kwietnia 2016, 07:24 ] |
Tytuł: | Re: Aparat załonowy elektronik i prądnica - ? |
Znalazłem schemacik h 161 i patent nie przejdzie. Skoro i tak nie zachowujesz oryginału to wywal prądnicę i wstaw alrernator. |
Autor: | Strucelsw [ 21 kwietnia 2016, 17:01 ] |
Tytuł: | Re: Aparat załonowy elektronik i prądnica - ? |
moduł zastępujesz dużo lepszymi APE 05 sport, cewkę 0221122349 VW a prądnicę przepolaryzujesz na - na masie-da się, syreniarze robili taki patent albo j.w. tylko wkładasz alternator. |
Autor: | phinek [ 21 kwietnia 2016, 21:56 ] |
Tytuł: | Re: Aparat załonowy elektronik i prądnica - ? |
za zmianą polaryzacji problem tylko jeden - regulator prądnicy ma platynki albo na plus, albo na minus więc jak przepniesz polaryzację bez zmiany regulatora to szybko Ci wypali styki |
Autor: | Strucelsw [ 22 kwietnia 2016, 18:27 ] |
Tytuł: | Re: Aparat załonowy elektronik i prądnica - ? |
no i wentylator, silnik wycieraczek mogą w drugą strone się kręcić. |
Autor: | Klamot [ 22 kwietnia 2016, 21:59 ] |
Tytuł: | Re: Aparat załonowy elektronik i prądnica - ? |
Podepnę się. Też mam ten dylemat, zostawiać prądnicę czy nie. Ale najchętniej zostawiłbym oryginal. Ewentualnie myslę o zmianie na minus na masie. Obniżyć napięcie ładowania juz umiem. Czy coś jeszcze trzeba regulować w regulatorze. Mialem 17 volt przy 80 na III biegu, teraz 14.6 /wybuchla nam ładowarka do telefonu to dopiero podlączylem voltomierz ![]() A są elektroniczne regulatory prądnicy? |
Autor: | kubamytab [ 23 kwietnia 2016, 06:56 ] |
Tytuł: | Re: Aparat załonowy elektronik i prądnica - ? |
Klamot pisze: Ale najchętniej zostawiłbym oryginal. ... A są elektroniczne regulatory prądnicy? No to co tu modzić z jakąś elektroniką? Wyregulować i śmigać - a jak boisz się coś podpiąć to kupuj ładowarki z przetwornicami, mają zakres napięcia zasilania bardzo szeroki np. 10-30V i masz pewność, że na wyjściu jest to co być powinno. |
Autor: | Strucelsw [ 24 kwietnia 2016, 09:16 ] |
Tytuł: | Re: Aparat załonowy elektronik i prądnica - ? |
zostaw prądnicę jak mało latasz. i tym bardziej + na masie,jest korzystniejszy dla elektryki(przekaźniki) i zapłonu(łatwiejszy zapłon), no i ponoć buda mniej koroduje. elektroniczne reglery robi Digitech i APE. - na masie jest korzystniejszy jedynie dla jakości odbioru audio, wprowadzono go gdy auta zaczęły mieć urządzenia elektroniczne (radia), niektóre elementy dla polaryzacji "- "są po prostu tańsze w produkcji. |
Autor: | phinek [ 24 kwietnia 2016, 12:08 ] |
Tytuł: | Re: Aparat załonowy elektronik i prądnica - ? |
Ja słyszałem wersję że "+" na masie miały pojazdy bloku wschodniego zaś "-" był w pojazdach złego zachodniego kapitalizmu... to miała być taka strategiczna taktyka, aby się wróg nie mógł połapać jakby przypadkiem jakiś pojazd zdobył. Inna sprawa, że rzeczywiście "+" dla masy jest korzystniejszy pod względem korozji elektrolitycznej. |
Autor: | Strucelsw [ 24 kwietnia 2016, 15:22 ] |
Tytuł: | Re: Aparat załonowy elektronik i prądnica - ? |
to raczej nieprawda z tymi strategicznymi tematami. Mercedes długo miał + na masie a więcej wspólnego miał ze sponsorowaniem Hitlera a później zgniłym zachodem niż z RWPG |
Autor: | Klamot [ 28 kwietnia 2016, 06:19 ] |
Tytuł: | Re: Aparat załonowy elektronik i prądnica - ? |
Dzięki za rady ![]() ![]() ![]() |
Autor: | Klamot [ 28 kwietnia 2016, 22:33 ] |
Tytuł: | Re: Aparat załonowy elektronik i prądnica - ? |
Będzie CB radio i radio i musi być minus na masie. Czy to na prawdę tak prosto - odwrotnie zapiąć akumulator, odpalić i już. No i wskaźniki co źle wskazują poprzepinać. Tak? - czy jest w tym większa magia? Regulator, jak już będzie minus na masie to zakładam elektroniczny. Wentylatora i tak jeszcze nie mam... Przytaczam za Forum Syreny: Czy jakieś do Żuka zmiany? Wiadomość sir Arturo vel Zapłon Pomógł: 18 razy Dołączył: 16 Sie 2007 Posty: 707 Skąd: Dębica Wysłany: 2009-05-19, 10:05 Zmiana biegunowości prądnicy HOWTO krok po kroku Wiele osób ciągle pyta jak to zrobić, pomimo, że rozwiązanie w mniej lub bardziej czytelny sposób pojawiało się już w różnych tematach. Postanowiłem więc napisać taki krótki poradnik HOWTO w krokach, do którego można by było zainteresowanych odsyłać. Zmiana biegunowości prądnicy - najbezpieczniej dla prądnicy i regulatora jest zrobić to w ten sposób : 1 ) wyłączamy zapłon, odłączamy wszystkie urządzenia typowo elektroniczne (takie, którym zmiana biegunowości zaszkodzi - np. radio, przerywacz elektroniczny) 2 ) luzujemy mocowanie prądnicy i demontujemy pasek klinowy 3 ) zamieniamy klemy na akumulatorze (lub raczej na przewodach) - tak, żeby był "- na masie" 4 ) odkręcamy 2 przewody ze skrajnych zacisków regulatora (zaciski nr 16 i 18 - zaciski twornika i wzbudzenia) - te, które idą do prądnicy (z tego co pamiętam będzie to gruby czarny i cieńszy, żółty przewód) 5 ) łączymy je razem, np. skręcając jakąś śrubką z nakrętką 6 ) stykamy teraz na chwilę te 2 połączone przewody do środkowego zacisku regulatora (zacisk nr. 19) - prądnica powinna się zacząć kręcić jak zwykły silnik elektryczny 7) podłączamy przewody do regulatora tak jak były na początku 8 ) zakładamy i naciągamy pasek klinowy 9 ) odpalamy silnik i sprawdzamy czy nie świeci się przypadkiem kontrolka ładowania 10 ) GOTOWE - biegunowość zmieniona ! Proces jest odwracalny - aby powrócić do oryginału - trzeba postąpić w analogiczny sposób (tylko klemy podłączyć odwrotnie). Po zmianie biegunowości silniczek wycieraczek będzie się kręcił w nieprawidłową stronę i będziemy mieć mizerny nawiew (https://www.youtube.com/watch?v=BeI7F4yaoaE). Naprawiamy to w ten sposób : 1 ) odkręcamy czołową część obudowy nagrzewnicy i wyjmujemy ją z auta (nie jest to konieczne, można spróbować od razu od kroku 2, ale się nieźle nagimnastykujemy, żeby zdemontować połówkę obudowy wirnika wraz z silnikiem w aucie - ciężko jest dojść do śrub, ale jest wykonalne) 2 ) rozkręcamy połówki obudowy wirnika (6 śrubeczek) - będziemy mieć wtedy w ręce jedną połowę obudowy wraz z przykręconym do niej silnikiem i założonym na jego oś wirnikiem) 3 ) zdejmujemy wirnik z osi silnika 4 ) wykręcamy 2 długie śruby mocujące silnik do połówki obudowy wirnika oraz jednocześnie ściągające dwie połowy obudowy silnika ze sobą - trzeba uważać, żeby ich nie rozłączyć, bo później będzie zabawa ze szczotkami - więc ostrożnie !! 5 ) obracamy względem siebie o 180 stopni połówki silnika 6 ) składamy wszystko w kolejności odwrotnej Kolejna sprawa - wycieraczki. Trzeba przełożyć ramiona wycieraczek na wiloklinie : 1 ) odkręcamy dwie nakrętki ramion wycieraczek 2 ) demontujemy wycieraczki z auta 3 ) włączamy na chwilę wycieraki (właściwie sam mechanizm, bo ich już w aucie nie mamy) 4 ) zakładamy wycieraczki z powrotem w takiej "pozycji startowej" jak nam pasuje Pozostaje jeszcze sprawa urządzeń lubiących "+ na masie" - np. radia. Trzeba wymienić na takie, które akceptują "- na masie" ![]() _________________ km nawinięte na licznik | 2016: 6012km (stan na 06.03.2016) | 2015: 14793km | 2014: 13531km | 2013: 14200km | 2012: 7500km | 2007-2011: 13910km Syreną po Europie: https://www.facebook.com/SyrenaPoEuropie | Syreną dookoła Polski: https://www.facebook.com/SyrenaDookolaPolski Syrena 105L 82' 'niebieska' Syrena 105L 76' 'jasiowa' Niewiadów n126e 84' Niewiadów n250c 80' |
Autor: | Klamot [ 18 maja 2016, 21:37 ] |
Tytuł: | Re: Aparat załonowy elektronik i prądnica - ? |
Dokładnie postępując według instrukcji Syreniarzy mam minus na masie ![]() Do tego po całej operacji elektroniczny regulator prądnicy założony z APE. Akuratnie można go wpasować pod oryginalny regulator. Przy 40km/godzine na III biegu mam 14.7 V i tak do końca... Zamienilem jeszcze tylko przewody na amperomierzu. Reszta dziala ![]() Potrzebne są 3 śruby M6 50mm i 3 długie nakrętki M6 - będą dystansem i nakrętki zwykle M6. Pasuje w dziury po starym regulatorze, który w efekcie operacji jest 2 cm odsunięty od blachy ale tego nie widać. Załącznik: Załącznik: Załącznik:
|
Strona 1 z 1 | Strefa czasowa UTC+1godz. |
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group https://www.phpbb.com/ |