Forum Miłośników Polskich Dostawczaków
https://www.forum.polskiedostawczaki.pl/

Regulacja zapłony stroboskopem
https://www.forum.polskiedostawczaki.pl/viewtopic.php?f=7&t=3339
Strona 1 z 1

Autor:  Azajcew [ 05 lipca 2016, 07:22 ]
Tytuł:  Regulacja zapłony stroboskopem

Szukam informacji i już sam nie wiem.

Instrukcje podają "statyczny kąt wyprzedzenia zapłonu", czyli jak silnik stoi, więc nie działają przyśpieszacze. Jak się reguluje "na żarówkę" to jest to jasne i oczywiste. Ale co w przypadku regulacji na stroboskop? O ile przyśpieszacz odśrodkowy nie ma tu wpływu, bo obroty biegu jałowego są jeszcze za niskie, to podciśnieniowy dość mocno wpływa na pomiar.

Czy do takiego pomiaru powinno się odłączać wężyk podciśnienia? Czy może trzeba ustawiać 8 stopni na podłączonym podciśnieniu?

Autor:  Marian [ 05 lipca 2016, 09:05 ]
Tytuł:  Re: Regulacja zapłony stroboskopem

Lepiej ustaw zapłon na słuch, a nie na lampę. Teraz jest inne paliwo, niż w momencie, kiedy podawano te 8 stopni. Co za tym idzie kąt wyprzedzenia też będzie inny.

Autor:  Azajcew [ 05 lipca 2016, 10:27 ]
Tytuł:  Re: Regulacja zapłony stroboskopem

Hm. Na słuch. To już trzeba mieć trochę więcej doświadczenia. Ciekawe, że przy ustawieniu z odłączonym, i z podłączonym podciśnieniem chodzi podobnie. A różnica to prawie 20 stopni. Przy odłączonym bardziej (wcześniejszy zapłon) trochę bardziej słychać panewki.

Autor:  Strucelsw [ 05 lipca 2016, 19:08 ]
Tytuł:  Re: Regulacja zapłony stroboskopem

panewek ma nie być słychać. spalania stukowego również. ma się dobrze zbierać i równo chodzić.
na wolnych nie powinien działać regulator podciśnieniowy-jeśli wyprzedza to albo jest podpięty w miejsce małej odmy, albo gaźnik uszkodzony/wadliwie zregenerowany i zamknięta przepustnica odsłania kanał podciśnienia a nie powinna.

Autor:  Marian [ 05 lipca 2016, 22:45 ]
Tytuł:  Re: Regulacja zapłony stroboskopem

Książka podaje największe wyprzedzenie dla podciśnieniowego przy w połowie otwartej przepustnicy (kąt otwarcia 45st.)

Autor:  Strucelsw [ 05 lipca 2016, 23:01 ]
Tytuł:  Re: Regulacja zapłony stroboskopem

zgadza się. ale zależy to jeszcze od innych czynników-stanu silnika, filtra powietrza i układu wydechowego.
niemniej jednak na zamkniętej przepustnicy i pracujacym silniku podciśnieniowy nie powinien przyśpieszać zapłonu wcale-w wężyku podciśnienie powinno się pojawiać po lekkim zwiększeniu obrotów.

Autor:  Azajcew [ 10 lipca 2016, 10:32 ]
Tytuł:  Re: Regulacja zapłony stroboskopem

Bingo. Teraz wiem, o co chodzi. Ja nie mam oryginalnego gaźnika, tylko przepustnicę od jakiegoś Opla na wtrysku (plus BLOS - Żuk nie ma już nic z zasilania benzyną). Podciśnienie jest podłączone bezpośrednio w kolektor, stąd bardzo duże wyprzedzenie na biegu jałowym. Dzięki za naprowadzenie. Coś z tym wymyślę...

Autor:  Strucelsw [ 10 lipca 2016, 21:02 ]
Tytuł:  Re: Regulacja zapłony stroboskopem

musisz nawiercić otworek,tak, aby ok 1/3 była zasłonięta przez zamknietą całkiem przepustnicę a 2/3 było po stronie od filtra powietrza. średnica chyba 0,8-1,1mm jutro sprawdzę.
ja z powodu 2 gaźników też mam ten kłopot, gorzej nawet, bo nie mam gdzie nawiercić. jeżdżę z odłączonym podciśnieniowym, ustawiłem po prostu na na jazdę z maksymalnym obciążeniem(badasz rozpędzanie na pełnym gazie, zostawiasz na najlepszych osiągach). Swoja drogą to gaźniki są o mniej więcej stałym podciśnieniu, więc i regulator nie miałby wiele roboty. przy blosie może byc podobnie. jedynie uważaj, żeby przepustnica nie była za duża ani za mała, mam kilka nowych od poldka 38mm i one beda ok.
Poza tym wystarczy do niej dodać oryginalnego tps-a i wspawać w rurę króciec pod sondę 1przewodową i masz sterowanie pod gaz 2generacji-pasuje stag xl ale z przełacznikiem stag 2g. masz wtedy regulację dawki krokowcem i stały skład niezależnie od ilosci gazu w butli, temperatury powietrza zewn itp.

Strona 1 z 1 Strefa czasowa UTC+1godz.
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
https://www.phpbb.com/