Forum Miłośników Polskich Dostawczaków https://www.forum.polskiedostawczaki.pl/ |
|
Żuk 1981, alternator, regulator https://www.forum.polskiedostawczaki.pl/viewtopic.php?f=7&t=4969 |
Strona 1 z 1 |
Autor: | pozucznik [ 22 października 2020, 17:19 ] |
Tytuł: | Żuk 1981, alternator, regulator |
Cześć Wam! Zakupiłem żuka, po mega okazyjnej cenie, w super stanie jak na rocznik, w weekend pochwalę się zdjęciami, opisem i historią w odpowiednim dziale Jednak jedna rzecz mi nie daje spokoju. Najpierw trochę od strony technicznej: - rocznik 1981 - silnik S21 - z moich pomiarów miernikiem wynika, że alternator 6 diodowy Po odpaleniu, bez włączania "mediów" galwanometr przechyla się delikatnie na plus. Sprawdzając miernikiem poziom ładowania wychodzi mi, że regulator napięcia jest skopany, a mianowicie waha się od okolic 12V do 16V. Kiedy włączę światła (pozycyjne i mijania) wskazania galwanometru spadają niemal do -20 (wskaźnik -20, 20). Wówczas kierunki stają się bezużyteczne. Mrugają średnio raz na 10 sekund. Jeśli dodam gazu, galwanometr przechyla się na "dobrą" stronę kierunki wracają do żywych - mrugają szybciej wraz ze wzrostem obrotów silnika/ładowania. Jak już wspomniałem, po sprawdzeniu alternatora wychodzi, że jest on 6 diodowy. Obecny regulator napięcia to model RC2/12D, a więc z tego co wyczytałem pasuje on do 9-diodowego alternatora. Zanim upewniłem się jaki posiadam alternator zakupiłem regulator RNA-2 - przekonał mnie opis na stronie, z której brałem - "pasuje do 6-cio i 9-cio diodowego alternatora" Dodam jeszcze, że na mojej desce rozdzielczej nie ma kontrolki od ładowania. Jest tylko jedna kontrolka z lewej strony (po lewej i u góry od wskaźnika prędkości) zielona - mruga kiedy jest włączony kierunkowskaz. Jest to jedyna kontrolka. Nawet kontrolki od ręcznego nie ma - w jej miejscu nie ma dziury fabrycznie. W tym miejscu pytanie. Czy faktycznie ten regulator, który kupiłem (RNA-2) obsłuży mój alternator(6-cio diodowy najprawdopodobniej)? Czy wymienić na RNA-1? Żeby było ciekawiej alternator diagnozowałem sposobem z filmiku na YouTube "Jak zdiagnozować alternator?". Co ciekawe pierwszy sposób jasno i za każdym razem wskazuje na wersję 6-cio diodową. Sprawdziłem dla pewności drugim sposobem - z niego jasno wynika, że mam alternator 9-cio diodowy... Czy jest z nami wróżbita? Ładowania tak czy owak jest, napięcie wzrasta wraz ze wzrostem liczby obrotów silnika. Z góry dziękuję za przeczytanie tego eseju i za pomoc Pozdrawiam! pożucznik |
Strona 1 z 1 | Strefa czasowa UTC+1godz. |
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group https://www.phpbb.com/ |