Forum Miłośników Polskich Dostawczaków
https://www.forum.polskiedostawczaki.pl/

Regulator obrotów wentylatora nagrzewnicy
https://www.forum.polskiedostawczaki.pl/viewtopic.php?f=8&t=1089
Strona 1 z 1

Autor:  Leśnowóz [ 22 maja 2010, 10:01 ]
Tytuł:  Regulator obrotów wentylatora nagrzewnicy

W miejsce standardowego 0/1-wego włącznika dmuchaw w Żuku można zastosować regulator obrotów dmuchawy z Poloneza MR93
Obrazek
umożliwia on płynne zwiększanie obrotów od 0 do maksimum i pasuje w miejsce standardowego włącznika.
Z regulatora wychodzą 4 piny podłączenie ich jest następujące
(S+) z silniczka
(+) z akumulatora
(-) z akumulatora
(S-) z silniczka
Oczywiście do regulatora podłączamy równolegle oba silniczki jednocześnie.

Kolejnym patentem jest zastosowanie w miejsce silniczków żukowskich oryginalnych (np. spalonych lub zatartych), silniczków z Poloneza lub Fiata 126p.
Są one zbliżone rozmiarami za to mają większą moc co daje nam skuteczniejszy nadmuch.
Oryginalne trójramienne mocowania silniczków należy przyspawać do nowych silniczków, po uprzednim usunięciu z ich obudowy dotychczasowych mocować.
Obrazek
Obrazek

Silniczek Malucha ma ten sam kierunek obrotów co silniczek Żuka, natomiast polonezowski ma obroty przeciwne, konieczna jest więc odwrócenie jego obrotów przez zamienienie miejscami magnesów stojana.

W wyniku połączenia tych dwóch patentów zyskujemy bardzo skuteczny i w pełni kontrolowany nadmuch.

Made in Leśnowóz :mrgreen:

Autor:  nysanek [ 22 maja 2010, 12:28 ]
Tytuł: 

super ! Ta nasza polska motoryzacja jaka ona jest praktyczna :wink:

Autor:  buźka [ 30 kwietnia 2011, 20:44 ]
Tytuł: 

Ja mam taki patent już ze 2 lata,ale silniczek z poldka i nie kombinowałem nic z nim,tylko po prostu odciąłem skrzydełka wiatraczka i przyczepiłem odwrotnie zgrzewając lutownicą.Dodam,że wiatraczek orginalny z żuka.Teraz w środku się nie da wytrzymać,tak daje :wink:

Autor:  Dziwny Mag [ 01 maja 2011, 14:53 ]
Tytuł: 

A podobno Żuk A miał być robiony na oryginał... jkl A ty tu Leśnowóz z Polonezem mr93 wyskakujesz... :/

:devil: :rotfl:

Autor:  nysanek [ 01 maja 2011, 14:56 ]
Tytuł: 

no wlasnie , w zuku A to sie szmatka zaparowane szyby wycieralo , a zeby bylo kierowcy cieplo to sie mysli o przyjemnosciach z ladna panienka :D

Autor:  Leśnowóz [ 01 maja 2011, 18:12 ]
Tytuł: 

Oj panowie, przecież to w polonezie mr93 zastosowano te same części co dla Żuka A było zaprojektowane :mrgreen:
tak wiele firm robi :wink:

Żuk A jako prototyp miał sporo rozwiązań wyprzedzających swoją epokę :wink:

Autor:  Dziwny Mag [ 01 maja 2011, 19:12 ]
Tytuł: 

Dobra dobra... Kit to Pan idź i w okna wciskaj :mrgreen: Jakby to jeszcze w bakielitowej obudowie było, to może, może bym się dał w butelkę nabić... :rotfl:
kiu

Autor:  Leśnowóz [ 01 maja 2011, 20:13 ]
Tytuł: 

bakielit też jest prototypowy ;)

Autor:  Marcin4x4 [ 15 maja 2011, 21:40 ]
Tytuł: 

Patent fajny, ale te regulatory obrotów miały jakiś błąd konstrukcyjny i lubiły się palić :/ Po prostu podczas działania szedł z nich dym i było po regulatorze...

Autor:  maqsz [ 24 maja 2011, 06:32 ]
Tytuł: 

A propos regulatora obrotow, to czy byly regulatory predkosci/interwalow pracy wycieraczek? Teraz mam w Zuku regulator biologiczny, ktory jest juz niestety przeciazony (odpowiada za prace przepustnicy, utrzymanie toru jazdy, zmiane przelozen i pare innych rzeczy), wiec chetnie bym przestawil wycieraczki na sterowanie elektryczne :)

Autor:  Marian [ 24 maja 2011, 10:45 ]
Tytuł: 

Były takie regulatory obrotowe, ale one też były badziewiaste jak dla mnie. Jak na maksa przekręcisz to się wycieraczki obracają najwolniej, a jak tylko włączysz to z taka samą prędkością, jak gdybyś włączył pod kierownicą :)
Są takie potencjometry jeszcze na allegro.

Strona 1 z 1 Strefa czasowa UTC+1godz.
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
https://www.phpbb.com/