Forum Miłośników Polskich Dostawczaków https://www.forum.polskiedostawczaki.pl/ |
|
Skrzynia biegów V z Lublina do Żuka/Nysy https://www.forum.polskiedostawczaki.pl/viewtopic.php?f=8&t=1922 |
Strona 1 z 20 |
Autor: | Vein [ 05 maja 2012, 21:56 ] |
Tytuł: | Skrzynia biegów V z Lublina do Żuka/Nysy |
Czy taka podejdzie? http://img11.allegroimg.pl/photos/oryginal/23/18/24/05/2318240587_1 Może ktoś wie o ile trzeba skracać wał przy tej skrzyni?[/url] |
Autor: | Marian [ 05 maja 2012, 23:34 ] |
Tytuł: | |
"Jak popieści to się zmieści..." ale będziesz musiał pewnie dorobić jakąś flanszę miedzy starą obudowe sprzegla, a ta skrzynie. Bo ta obudowa sprzegla ma wejscie na rozrusznik po drugiej stronie... ![]() No i inna flansza mocowania wału, w Żuku masz 4 śruby, tutaj widzę więcej, to też nie problem, ale... nie wiem po co tyle rzeźbić... żeby móc pojechać Żukiem 120? Może i go rozbujasz do 160 ale on nie jest przystosowany do takich predkosci... Jeśli chcesz żeby na czwartym biegu przy 80-90 km/h silnik nie wył, tak jak zwykle, to lepszym i mniej pracochłonnym rozwiązaniem będzie szybsze przełożenie w tylnym moście. |
Autor: | nysanek [ 06 maja 2012, 08:14 ] |
Tytuł: | |
rozbuja zeby rowy przy drodze poglebic ![]() ![]() |
Autor: | Vein [ 06 maja 2012, 16:43 ] |
Tytuł: | |
Jak by ktoś chciał wiedzieć, to mam Andorie Diesla i jadę ledwo 70-75km/h w wielkich bólach i hałasie. Skrzynie aktualnie mam "4" i most od benzyny. Myślałem, że skrzynia "5" podchodzi do silnika andorii "plug and pluj". Co do rozrusznika, to mam właśnie po prawej stronie. Ta skrzynia według aukcji http://moto.allegro.pl/skrzynia-biegow- ... 40587.html jest do andorii a tutaj skrzynia "4" taka jak ja mam na flanszy jaka ja mam http://moto.allegro.pl/skrzynia-biegow- ... 82703.html Co do przelozen mostu to tez nad tym myslalem. rozważam opcje |
Autor: | nysanek [ 06 maja 2012, 16:57 ] |
Tytuł: | |
aha to ty masz diesla , z benzyna bylo by o wiele ciszej ![]() |
Autor: | Marian [ 06 maja 2012, 17:20 ] |
Tytuł: | |
No to jak masz diesla pewnie będzie mniej przeróbek, ale niestety nie pomogę, bo nie miałem styczności z Andorią w ogóle... :/ |
Autor: | elektriker [ 06 maja 2012, 20:51 ] |
Tytuł: | |
Cytuj: Jak by ktoś chciał wiedzieć, to mam Andorie Diesla i jadę ledwo 70-75km/h w wielkich bólach i hałasie. Skrzynie aktualnie mam "4" i most od benzyny
To jest szczyt możliwości silnika, czy da się jechać szybciej, tylko hałasu nie idzie wytrzymać ![]() |
Autor: | maqsz [ 06 maja 2012, 23:20 ] |
Tytuł: | |
Mam diesla, da sie go rozhulac do okolic 100 km/h, ale to wariactwo z tymi hamulcami, zawieszeniem, ukladem kierowniczym. No i mozna ogluchnac. Rozsadna predkosc w Zuku dieslu to jakies 60, gora 70 km/h. |
Autor: | Kahn13 [ 10 maja 2012, 18:28 ] |
Tytuł: | |
Vein pisze: Jak by ktoś chciał wiedzieć, to mam Andorie Diesla i jadę ledwo 70-75km/h w wielkich bólach i hałasie. Skrzynie aktualnie mam "4" i most od benzyny
wina mostu bo od benzyny ma mniejsze przelozenie. u mnie juz w garazu rok lezy taka skrzynia i hamulce tarczowe ale z braku czasu i finansow projekt czeka. w moim nowy żuku z S-21 jest most hipoidalny ma takie samo przełożenie jak z andiorą i S-21 pod górę troche ma cieżko... ale po prostym smiga aż miło ![]() brak rechotu zero fantazji na drodze |
Autor: | kaczka [ 11 maja 2012, 00:01 ] |
Tytuł: | |
Proponuję : ![]() ![]() ![]() |
Autor: | Kahn13 [ 11 maja 2012, 06:22 ] |
Tytuł: | |
w fabrycznym żuku bez dziur wszystko ok powinno byc bo jak sie da przy 70 wytrzmac to nadbieg pomoze orzy tych samych obrotach smigac ![]() jak jest goła blacha to rezonans jest fajny ![]() |
Autor: | buźka [ 13 maja 2012, 22:50 ] |
Tytuł: | |
Kahn13 pisze: w fabrycznym żuku bez dziur wszystko ok powinno byc bo jak sie da przy 70 wytrzmac to nadbieg pomoze orzy tych samych obrotach smigac
![]() jak jest goła blacha to rezonans jest fajny ![]() Coś o tym wiem,dlatego sobie zrobiłem tapicerki.Poza tym,u tego mojego wujka w tym żuku,to przy 80 jest nawet dosyć cicho,aż się zdziwiłem,bo u mnie jest raczej głośniej ![]() |
Autor: | adekniedzial [ 05 czerwca 2012, 21:21 ] |
Tytuł: | |
kolego to tej skrzynie przedewszystkim musisz dobrac inna tarcze sprzegła mi moge Ci powiedzieć , że musisz kombinowac bo nie idzie jej dostac do takiego zestawu ja przerabiałem bo wkładałem zestaw skrzynia TS 21 i Silnik 4C90 do mojego honkera i mialem sporo kombinacji ja Ci radze wyciągnij tarcze sprzegła żukowska kup do lublina to tej skrzyni idź do kokarza i niech Ci ta z lublina stoczy na tokarce ja tak mam zrobione i to jeździ i ma sie dobrze w tedy zaoszczędzisz na docisku i kole zamachowym jakies 1000 zł |
Autor: | buźka [ 23 stycznia 2013, 13:10 ] |
Tytuł: | |
A ja mam jeszcze takie pytanie.Jak by wyglądała sprawa napędu licznika w skrzyni z lublina vs. most hipoidalny w żuku 9/43 i koła 165R16?Tzn. chodzi mi o to,że zegary by były z lublina,w sensie licznik kilometrów 1000:1 zamiast żukowskiego 625:1.W lublinach mosty były 9/43 ale chyba tylko w połączeniu ze skrzynią 4 z żuka,a jak zaczęli montować 5-ki to chyba dali szybszy most i inne koła.Innymi słowy chodzi mi o to,co zrobić,żeby w takiej konfiguracji licznik pokazywał prawdę?Najszybciej oczywiście zmienić most na lublinowski z orginalnymi oponami.Ale jak dopasować to w żuku,żeby pokazywał prawidłową prędkość?A może ze względu na przełożenie mostu i większe opony to się jednak mniej więcej zgra? |
Autor: | Marian [ 23 stycznia 2013, 16:33 ] |
Tytuł: | |
Na drodze do licznika masz 3 przełożenia - most, przełożenie na linkę w skrzyni biegów i przełożenie w samym liczniku. Jeśli zmienisz jedno to musisz zmienic co najmniej jeszcze jedno, tak żeby końcowy stosunek był taki sam, jak w oryginale. Nic więcej nie wymyślisz. Znając przełozenie mostu, znając przełożenie licznika pozostaje Ci policzyć zęby na przełożeniu do linki w skrzyni biegów i ew. zmienić coś. Na pamięć nie znam tych przełożeń, musisz sam sprawdzić, chyba, że ktoś inny wie. |
Strona 1 z 20 | Strefa czasowa UTC+1godz. |
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group https://www.phpbb.com/ |