Forum Miłośników Polskich Dostawczaków
https://www.forum.polskiedostawczaki.pl/

Patent , blacha pod gaznik !!!
https://www.forum.polskiedostawczaki.pl/viewtopic.php?f=8&t=1924
Strona 1 z 1

Autor:  nysanek [ 06 maja 2012, 12:31 ]
Tytuł:  Patent , blacha pod gaznik !!!

Witam

Widzialem w Oplach GT z lat 70 zastosowanie blachy ktora jest zamontowana pod gaznikiem , poto zeby cieplo od kolektora wydechowego nieszlo centralnie na komore plywakowa gaznika , i wkoncu zrobilem to sam oraz zamontowalem taka blache w mojej nysie :arrow: nieto auto !!!! bo paliwo o wiele chlodniejsze jest w komorze plywakowej z tym wiaze sie tez ze grzanie silnika niejest takie wysokie utrzymuje sie w normie nawet w upale , zawory ssace sa chlodniejsze , dzisiejsze paliwo to nie to co kiedys z dodatkiem olowiu tak zwane gaznikowe , i o wiele predzej odparowuje to dzisiejsze paliwo juz przy + 60 stopni , zaobserwowalem to w nysie jak silnik byl mocno nagrzany i auto pracowalo na wolnych obrotach to bylo slychac ze silnik wysoko kreci z powodu braku paliwa oraz szarpie nieraz bo wlasnie duza czesc paliwa niedochodzi do komory plywakowej lub tez z powodu ze komora jest taka goraca i odparowuje zanim trafi do kolektora ssacego . Kazdy wie ze taki krytyczny moment to jest jak sie auto z nagrzanym silnikiem zostawi na 10 minut w sloncu , wtedy temperatura pod maska jest bardzo wysoka , z taka blacha koledzy mówie wam niemacie problemu pali na dotyk bez wiekszego uzycia rozrusznika , na wolnych obrotach rozgrzany silniczek cyka 4 taktem równym bez szarpania zwiazanego z tym ze paliwo niedochodzi lato + upal to teraz bulka z maslem :D blacha aluminiowa 2 mm grubosci , najlepiej dla wzmocnienia zrobic 2 wygiecia 90 stopni , wyciac otwór dolotowy wziasc odrysowac od izolatora bakielitowego forme i wyciac , tylko dokladnie i lepiej ciut wiecej zeby blacha niehamowala dolotu paliwa to zabiera moc silnikowi , na kolektor ssacy dac uszczelke papierowa , blacha , uszczelka papierowa , izolator , uszczelka papierowa i gaznik nato , szpilki wystarcza nietrzeba przerabiac na dluzsze bo gaznik tylko 2,5 mm jest wyzej niz orginalnie.Rurke paliwa dac w dól od pompy zeby na poziomo lezala , waz gumowy + filtr , oddalona rurka paliwa od kolektora wydechowego tez sie tak nienagrzewa , ja zastosowalem gruby wezyk gumowy im grubszy tym lepiej izoluje od ciepla , kazdy moze zrobic taki test bardzo prosty , po jezdzie , po odczekaniu paru minut wziasc reka dotkanac komore plywakowa gaznika , bedzie bardzo goraca paluchy idzie poparzyc , z taka blacha mozna dotykac komory jest tylko ciepla

blacha stosowana pod gaznik webera oraz solex w oplach GT

Obrazek

blacha mojego wykonania pod webera do nysy

Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek

nietylko do aut z silnikiem S-21 , ale do kazdego klasyka z gaznikiem jest to naprawde patent który daje start rozgrzanego silnika bez problemu , gwarantuje ze kazdy bedzie zdziwiony jak pieknie pracuje silnik jezeli dostaje chlodniejsze paliwo , naprawde to jest warte spedzenia paru godzin w warsztacie i zrobienia takiej blachy , wiele osób niebedzie mogla uwierzyc w to jaka sila jest w chlodnym paliwie , chodzi tu o grzanie sie silnika , w czasie testów z ta blacha moglem zaobserwowac na wskazniku temp. ze o 5 stopni jest chlodniejszy silnik w upalny dzien jaki to juz byl w maju tego roku, no i bede musial spowrotem zamontowac byc moze termostat.
_________________

Autor:  nysanek [ 13 maja 2012, 12:39 ]
Tytuł: 

dodam jeszcze ze z ta blacha tak paliwem w srodku kabiny niesmierdzi bo poprostu mniej odparowuje , bede ciekaw na wasze doswaidczenia jezeli ktos zamontuje taka blache to prosze o komentarze :wink:

Autor:  zbyszek99 [ 24 lipca 2012, 22:11 ]
Tytuł: 

No to zrobiłem - bo nie mogę coś nie wypróbować .
W niedzielę jadę Nysą - camperem na urlop i po powrocie

Obrazek

podziele sie wrażeniami z jazdy z osłoną gaźnika . Tylko taka prośba :
nie krytykuj mnie kolego Nysanku za brak obudowy filtru powietrza .
Ja twierdze , że tak jest lepiej .

Autor:  nysanek [ 25 lipca 2012, 05:18 ]
Tytuł: 

hehe :D e tam co ty ja niekrytykuje , ochrone przed brudem masz co innego jak wogóle bez filtra bys jezdzil :) blacha ci pomoze jestem przekonany , znasz prace silnika na cieplym silniku bez blachy , to teraz z ta blacha bedzie ci silnik bez szarpan chodzil i owiele równiej , umnie to tak bylo jak na postoju chodzil rozgrzany np. bo swiatlo na skrzyrzowaniu na czerwonym bylo to od czasu do czasu szrpnelo silnikiem wlasnie z powodu odparowania szybkiego tego ch... paliwa jakie teraz sa w cpn i starczy juz 60 C pod maska zeby to sie zaczelo ulatniac :? pod maska ma sie o wiele wyzsza temp. latem , i druga sprawa , ze bedzie dochodzic chlodniejsze paliwo do komory spalania , przez co chlodzi ci lepiej silnik , i trzecia sprawa , odpalac bedzie latwiej na rozgrzanym silniku :wink:

no z tymi nitami co tam widze to chyba prototyp :twisted: lepiej zrobic 2 wygiecia przez co blacha ma lepsza sztywnosc :wink: ale zrób próbe i ladniejsza blache mozna jeszcze zrobic , ten gaznik to chyba stary weber z pierwszych , no oszczedniejszy byl by nowszy typ webera z elektro zaworem te 2 punkty krytyki dodalem tylko :D

Strona 1 z 1 Strefa czasowa UTC+1godz.
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
https://www.phpbb.com/