Dzisiaj jest 08 czerwca 2025, 04:07


Strefa czasowa UTC+1godz.




Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 423 ]  Przejdź na stronę Poprzednia  1 ... 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9 ... 29  Następna
Autor Wiadomość
Post: 07 grudnia 2010, 01:42 
Miłośnik Nysa/Żuk Service

Rejestracja: 26 listopada 2010, 20:44
Posty: 280
Lokalizacja: Krakow
Sluchajcie, czy w Zuku da sie w ogole osiagnac efekt ostrego hamulca? Kazdy egzemplarz, ktorym jechalem, wymagal naprawde mocnego naciskania, a efekty, hmmm... takie sobie. W zadnym nie dalem rady zablokowac kol na suchym asfalcie.
Czy to normalne?


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
 Tytuł:
Post: 07 grudnia 2010, 12:43 
Gość Nysa/Żuk Service

Rejestracja: 21 listopada 2010, 00:09
Posty: 17
Lokalizacja: Tarnów
W żuku są hamulce bębnowe, więc zablokować koła na asfalcie będzie chyba ciężko. U mnie hamulec działa dość dobrze, ale trzeba hamować na dwa razy, tzn raz naciskamy pedał (wpada w podłogę) auto zaczyna zwalniać, puszczamy i wciskamy drugi raz i dopiero samochód hamuje.


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
 Tytuł:
Post: 07 grudnia 2010, 15:50 
Administrator Nysa Service
Awatar użytkownika

Rejestracja: 12 sierpnia 2007, 13:53
Posty: 5103
Lokalizacja: Jelenia Góra
Pojazd: Nysa 522R 1991
to masz zapowietrzony układ. Teoretycznie powinno się dać zahamować blokując koła. Praktycznie - równie to bywa. Ludzie wymagają, żeby samochód hamował, gdy nie ma okładzin, cylinderki są zapieczone a bębny mają spory próg. Jeśli wszystko jest w porządku, to stary typ się reguluje i wtedy powinien hamować, natomiast wyregulowanie i utrzymanie tego stanu często nie jest łatwe. W nowym typie - bezregulacyjnym jak sama nazwa wskazuje nie trzeba regulować i hamulce lepiej i równiej biorą. Osobiście jechałem (jako pasażer) Żukiem z najstarszym typem hamulców i po wciśnięciu pedału w podłogę żuk stawał dęba blokując koła, aż ślady na drodze zostały. :) więc żuk może i powinien tak hamować :)

_________________
NYSA- to jest to... ;)
>Pracownia Renowacji Zabytkowych Motocykli< - Najlepsza robota renowacyjna, polecam!


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
 Tytuł:
Post: 07 grudnia 2010, 18:34 
Miłośnik Nysa/Żuk Service

Rejestracja: 26 listopada 2010, 20:44
Posty: 280
Lokalizacja: Krakow
A od ktorego roku montowano te z automatyczna regulacja?


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
 Tytuł:
Post: 07 grudnia 2010, 18:50 
Fanatyk Nysa/Żuk Service
Awatar użytkownika

Rejestracja: 02 stycznia 2010, 12:12
Posty: 2864
Lokalizacja: EU
przegladaj to forum a znajdziesz wszystko , od polowy 90 lat montowali bezregulacyjne

_________________
FSD - NYSA SERVICE (POLMO)


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
 Tytuł:
Post: 08 grudnia 2010, 14:47 
Miłośnik Nysa/Żuk Service

Rejestracja: 26 listopada 2010, 20:44
Posty: 280
Lokalizacja: Krakow
Dzieki za informacje.

Szukalem na forum, czasami cos sie przeoczy.

Zreszta zamowilem ksiazke o budowie i naprawach Zuka, mam nadzieje, ze z nia poradze sobie z takimi rzeczami jak regulacja hamulca, smarowanie czy kasowanie luzow.


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
 Tytuł:
Post: 08 grudnia 2010, 15:51 
Administrator Nysa Service
Awatar użytkownika

Rejestracja: 12 sierpnia 2007, 13:53
Posty: 5103
Lokalizacja: Jelenia Góra
Pojazd: Nysa 522R 1991
pewnie, dasz radę, to proste konstrukcje :) tylko nie brzydź się nowymi częściami :) wiadomo, co się da naprawić naprawiaj ale niektóre rzeczy zwyczajnie trzeba wymienić :)

_________________
NYSA- to jest to... ;)
>Pracownia Renowacji Zabytkowych Motocykli< - Najlepsza robota renowacyjna, polecam!


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
 Tytuł:
Post: 08 grudnia 2010, 16:00 
Miłośnik Nysa/Żuk Service

Rejestracja: 26 listopada 2010, 20:44
Posty: 280
Lokalizacja: Krakow
Wiem, problemem bywa namierzenie nowych czesc poza Allegro.

Podobno po GS-owskie sklepy cos maja, ale jeszcze nie sprawdzalem.


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
 Tytuł:
Post: 08 grudnia 2010, 17:15 
Fanatyk Nysa/Żuk Service
Awatar użytkownika

Rejestracja: 02 stycznia 2010, 12:12
Posty: 2864
Lokalizacja: EU
to juz nie ta jakosc , nawet te cylinderki bezregulacyjne mozesz trafic na totalny shit , no jak to sie mowi na bezrybiu to tez ryba duzo wyboru sie juz niema .

_________________
FSD - NYSA SERVICE (POLMO)


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
 Tytuł:
Post: 08 grudnia 2010, 17:27 
Miłośnik Nysa/Żuk Service

Rejestracja: 26 listopada 2010, 20:44
Posty: 280
Lokalizacja: Krakow
A to ktos to jeszcze klepie? Myslalem, ze te czesci ti juz tylko lezaki magazynowe z PRL.


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
 Tytuł: Hamulec
Post: 15 stycznia 2011, 15:37 
Miłośnik Nysa/Żuk Service

Rejestracja: 26 listopada 2010, 20:44
Posty: 280
Lokalizacja: Krakow
Pedal hamulca czasem robi sie dziwnie twardy i samochod kiepsko hamuje, tak jakby wspomaganie nagle wysiadalo. Po chwili wszystko wraca do normy. Nie mam wyciekow, wszystkie kola hamuja rownomiernie, cylinderki nie sa zapieczone...

Co to moze byc? Zdychajaca pompa podcisnienia?


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
 Tytuł:
Post: 15 stycznia 2011, 16:42 
Fanatyk Nysa/Żuk Service
Awatar użytkownika

Rejestracja: 02 stycznia 2010, 12:12
Posty: 2864
Lokalizacja: EU
pompa hamulcowa - serwo wspomaganie , z serwa wychodzi taki bolec sterujacy z oczkiem do ktorego sa ciegna sterujace przyczepione , sa to bolce i zawleczki , ale teraz do rzeczy tam jest taka guma charmonijka taka na tym serwie jezeli ona jest peknieta albo zeszla to serwo bedzie blokowac w tym momencie jak nacisniesz na hamulec moze sie zawiesic ze bedzie caly czas hamowac albo wcale niebedziesz mogl wcisnac pedalu , powodem jest brud, piach ktory mechanizm serwa blokuje , sprawdz ta gume na serwie , jezeli ma pekniecia lub nietrzyma sie dobrze to dla serwa mord, tam taka plastykowa tulejka jest pod ta guma jezeli tam brudu i piachu najdzie to dowidzenia

_________________
FSD - NYSA SERVICE (POLMO)


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
 Tytuł:
Post: 16 stycznia 2011, 15:58 
Fanatyk Nysa/Żuk Service
Awatar użytkownika

Rejestracja: 29 lipca 2007, 13:03
Posty: 2604
Lokalizacja: Kołobrzeg
Pojazd: Nysa 522W, 522S,Autosan H6 ZK
Ja mam tak czasem, ale wtedu hamuje lepiej

_________________
nysomani wszystkich krajów-łączcie się!!!!!


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
 Tytuł:
Post: 16 stycznia 2011, 16:21 
Fanatyk Nysa/Żuk Service
Awatar użytkownika

Rejestracja: 02 stycznia 2010, 12:12
Posty: 2864
Lokalizacja: EU
te serwa sa dosyc delikatne , a brud i piach od kola przedniego lewego brudzi to, jak ta guma ochronna ma juz pekniecia ze starosci to bedzie tylko gorzej z czasem.

_________________
FSD - NYSA SERVICE (POLMO)


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
 Tytuł:
Post: 16 stycznia 2011, 16:30 
Miłośnik Nysa/Żuk Service

Rejestracja: 26 listopada 2010, 20:44
Posty: 280
Lokalizacja: Krakow
Wymiana serwa to nie problem, gorzej z pompa podcisnienia - droga i chyba sie jej nie naprawia.


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 423 ]  Przejdź na stronę Poprzednia  1 ... 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9 ... 29  Następna
Moderatorzy: monterr07, Dziwny Mag

Strefa czasowa UTC+1godz.


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 5 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Przejdź do:  

Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Group
Theme created StylerBB.net