Witam
Chyba zaszokowałem ostatnim wpisem, bo wydaje mi się "był trochę mocny". Ale to są moje poglądy na temat renowacji pojazdów, a trochę juz ich zrobiłem (SHL M04, WFM, Ryś, Komar 230 i 232).
No ale część dalsza.
TYP IV. – charakteryzuje się tym iż;
– tarcza koła jest „wklęsła” to znaczy jest inaczej ukształtowana, charakterystyczne przegięcie, widać na zdjęciach – pasuje do kołpaka z charakterystycznym przegięciem tarczy –
zdjęcie 1 z wpisu z dnia 22 września (chodzi o kołpak – nie o felgę)
- otwór we wnętrzu koła jest w regularny,
- otwór wewnętrzny „wywinięty” jest na „zewnątrz”
- oznakowanie
4,50Ex16 (zasadniczo)
- producent tej felgi : z 06-70 – nie wiem – założona opona (jako zapas) - nie odczytałem, 10-11-71 – FSC, z 12-04-74 nie znalazłem oznakowania producenta – najprawdopodobniej brak, a oznakowanie wymiaru jest tylko 450 16 (baz litery E i bez x). Pozostałe felgi tego typu, na dzień dzisiejszy są nieodczytane – służą jako podpory i brak możliwości ruszenia.
Jest to felga – według mojego podziału – „nowsza”. Według mnie kiedy powstała, zaczęto stosować „ w miarę powszechnie” występujące kołpaki z charakterystycznym przegięciem tarczy. Są to najpopularniejsze felgi i praktycznie wszędzie można je dostać.
Jak widać felgi takie, według mojej wiedzy powstały około lat 70 – tych. Bardzo proszę o sprawdzenie kto ma felgę z tego typu jak najstarszą. Proszę o informacje (z dokumentacją zdjęciowa) wówczas uzupełnię swoje dane przekaże je na forum. A swoja drogą bardzo ciekawe kiedy nastąpiła zmiana kształtu felg (może z chwilą pojawienia się nys 521 – rok 1968 -1969. ????????)
Późniejsze felgi, według mnie, miały już kołpaki plastikowe. Ale te felgi leżą poza moim kręgiem zainteresowań.
Wyraźna różnice między tymi felgami widać tutaj.
