Po kolei:
Felga do Żuka i Nysy oraz tarpana diesla (tylko!) - praktycznie to to samo, wzajemnie zamienne.
Kwestia rozstawu śrub i otworu centralnego - Warszawa, Syrena i Tarpan - mają takie same, jak Żuk i Nysa, ale na tym koniec. Różne są szerokości obręczy, różne ET.
Nie znam sytuacji z felgami od Honkera.
Historycznie zaś:
Wiadomo, że we wczesnych Nysach (1959-1962 - tak +/- ) zdarzały sie fabrycznie montowane felgi 15' - naprzemiennie z 16'.
We wczesnych (bardzo) Żukach (dokładna data jest na forum w temacie o zmianach w okresie produkcji) stosowano "wąskie" felgi 16'
Od najpóźniej połowy lat 60. do końca produkcji, Nysa i Żuk miały felgi 16' na oponę 6.50x16 - te same koła zastosowano w tarpanie dieslu (239D, 237D).
Parametry techniczne felg się nie mzieniały, ale ich wygląd, kształt wytłoczek i sposób montażu, owszem.
Do początku lat 60. tarcza z obręczą była nitowana.
Później spawana, a gdzieś w okolicy początku lat 70. zgrzewana.
Felgi do około połowy lat 70. mają kołnierz otworu centralnego wywinięty w stronę bębna, później już zawsze wywinięty na zewnątrz.
Różni sie tez wtedy nieco kształt wytłoczki tarczy koła na łączeniu z obręczą (wyłącznie wizualnie, kształtem).
Felgi do około +/- 1983r mają nitowane zaczepy (blaszki) do mocowania kołpaków metalowych; nowsze felgi nie mają tych blaszek (ani otworów do ich mocowania).
Daty z pamięci, dość orientacyjne
W razie potzreby do posprawdzania w katalogach części.
Felgi od Wawy i Tarpana da się założyć do Żuka i Nysy, nawet "od biedy" do jazdy. Felga od Syreny - na tył, do przetaczania, podejdzie, a na przód nie - ma za małe ET i obciera o końcówke drążka kierowniczego.