Dzisiaj jest 10 maja 2025, 18:49


Strefa czasowa UTC+1godz.




Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 21 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna
Autor Wiadomość
Post: 04 sierpnia 2007, 22:08 
Witam,

Prawidlowe uzytkowanie samochodu, oraz porady do prawidlowej eksploatacji.

Olej silnikowy stosowac mineralny,nie syntetyczny 15W / 40
Plyn hamulcowy polecam wymienic na DOT 4
Cylinderki hamulcowe wymienic na nowszy typ z ostatnich zukow bez regulacji
Gaznik wymienic jezeli juz nie da sie go ustawic na nowego oszczednego Webera oraz osprzet do tego gaznika, chociaz dobry gaznik Jikov 40 SOP jest tez swietnym gaznikiem .
Wyregulowac przerywacz na odstep 0,4 ,ustawic zaplon pistoletem (stroboskopem ) na 9 stopni przed ZZ , korekture zrobic na sluch po ustawieniu na 9 stopni ,tak sie najlepiej ustawia zaplon w silniku S-21
Wyregulowac zawory na zimnym silniku ssacy 0,20-0,23 /wydechowy 0,30-0,32 nie za ciasno ustawic
Stan plynu do spryskiwania szyb sprawdzic
Stosowac dodatek olowiowy do benzyny przy tankowaniu
Przesmarowac wszystkie smarowniczki te ktore nie przechodza wymienic na nowe wszystkie czesci ruchome przesmarowac,wal napedowy, zamki,zawiasy, klamki, uzupelnic smar w lozyskach kol tylnich wciskajac smar kciukiem,przesmarowac linki recznego hamulca,sprawdzic stan oleju w skrzyni biegow w kolumnie kierownicy i tylnym moscie dolac jak potrzeba olej Hipol, w silniku utrzymywac stan na miarce oleju nigdy ponad oznaczenie P na miarce, w chlodnicy jak sie niewie co jest zalane najlepiej spuscic i zalac nowym plynem borygo do -35 wode dolewac tylko destylowana do chlodnicy.
Filtr powietrza typu fiat jezeli jest brudny wymienic na nowy,w mokrym typie filtra wymienic olej.
Sprawdzic stan plynu hamulcowego w zbiorniczkach poziom ten nie powinien opadac ponizej opaski mocujacej zbiorniczki.
Sprawdzic oswietlenie
Naciagnac pasek klinowy na 1,5 cm
Wszystkie styki elektryczne takie jak kostki zlacza smarowac zeby nie oksydowaly zlacza
Sprawdzic powietrze w kolach 3,0 bar dla 4 kol + zapasowe
Optymalna predkosc 60 do 90 km/h

Taka Nyska mozna jechac w trase bez zadnych obaw ,koncowka rury wydechowej bedzie podchodzic do bialego koloru

Przy dluszym postoju samochodu zalac zbiornik do pelna paliwem,umyc auto, odlaczyc akumulator i postawic go w cieple suche miejsce i co 3 miesiace podladowac slabym napieciem, postawic auto na kobylki, przesmarowac wszystko,wykrecic swiece zaplonowe dac po kropelce oleju do cylindrow i wkrecic swiece sprawdzic przy okazji odstep miedzy elektrodami swiec 0,6-0,7,wypolerowac powloke lakiernicza.

Zycze przyjemnej jazdy






silnik niedaje sie uruchomic :


czesta przyczyna sa nadpalone styki w stacyjce lub kostka elektryczna stacyjki ,ktora jest w desce rozdzielczej nie bedzie laczyc bo wtyczki sie nie schodza z powodu luznej obsady.

w gazniku dochodzi do odparowania paliwa w komorze plywakowej (tworza sie bamble gazowe) jak jest silnik goracy, ciezko odpalic dlatego troche wcisnac pedal gazu to latwiej bedzie odpalic, jest tez inna metoda zeby troche poczekac jak sie nie spieszy

jak samochod dluzej stoi niz 2 dni to podpompowac recznie paliwo do komory plywakowej gaznika starczy 5 pompniec , przy pompie paliwowej jest dzwigienka ktora nalezy do gory ciagnac ,nie z uzywa sie tez tak rozrusznik polecam na stale kawalek druta zaczepic do dzwigienki pompy i pociagnac za drut tak jest wygodniej





1 zatkane przewody paliwa
2 uszkodzone lub za wilgocone swiece zaplonowe,niewlasciwe odstepy miedzy elektrodami
3 przerwany przewod lub obluzowany zacisk przewodu w ukladzie zaplonowym
4 zawilgocone przewody lub glowica rozdzielacza
5 uszkodzona glowica lub palec rozdzielacza(przebicie,uplyw pradu)
6 nadmiar paliwa w gazniku i rurze ssacej i cylindrach silnik zalany
7 nie dokrecone nakretki zamocowania gaznika lub rury ssacej,uszkodzona uszczelka zasysanie falszywego powietrza
8 uszkodzona pompa paliwa ,nieszczelne zaworki ,peknieta pokrywa osadnika lub przepona
9 woda w ukladzie paliwowym oraz w gazniku
10 za male luzy zaworow
11 niskie sprezanie w cylindrach ,nieszczelne zawory ,pierscienie tlokowe lub uszczelka pod glowica
12 woda w komorze spalania ,uszkodzenie uszczelki pod glowica ,pekniecie glowicy
13 zanieczyszczona dysza rozruchowa nadmierne uchylenie przepustnicy mieszanki( wyrobiony gaznik)


nie rowna praca silnika:

1 zanieczyszczone lub nadpalone styki przerywacza,niewlasciwy odstep stykow przerywacza lub zacinanie sie dzwigni przerywacza na osi obrotu
2 nie wlasciwe ustawienie zaplonu za puzny lub lub za wczesny
3 zuzyte krzywki lub nadmierny luz boczny walka rozdzielacza (jak duzo km przejechanych)
4 niesprawna cewka zaplonowa lub kondensator
5 uszkodzone lub za wilgocone zaciski przewodow ukladu zaplonowego
6 pekniecie glowicy rozdzielacza ,silnie nadpalone styki palca i glowicy rozdzielacza (przebicie)
7 niewlasciwy poziom paliwa w gazniku lub nieszczelny zawor iglicowy komory plywakowej
8 niewlasciwe cisnienie pompy paliwa (wyrobiony palec popychajacy)
9 nieszczelnosc w gazniku lub rurze ssacej uszkodzenie uszczelek pod gaznikiem albo rury ssacej (ciagnie falszywe powietrze)
10 nieszczelne zawory wypalone,wzery na przylgniach
11 ssanie w gazniku nie wylancza do konca brak luzu na lince
12 niewlasciwe luzy zaworow
13 woda w gazniku, i zbiorniku
14 uszkodzona uszczelka pod glowica


Na górę
  
 
 Tytuł:
Post: 05 sierpnia 2007, 13:27 
Fanatyk Nysa/Żuk Service
Awatar użytkownika

Rejestracja: 29 lipca 2007, 13:03
Posty: 2604
Lokalizacja: Kołobrzeg
Pojazd: Nysa 522W, 522S,Autosan H6 ZK
niewłasciwa praca silnika moze byc tez przyczyną jej zwykłe swiece....

_________________
nysomani wszystkich krajów-łączcie się!!!!!


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
 Tytuł:
Post: 05 sierpnia 2007, 13:34 
jakie zwykle swiece :roll: jak masz te ISKRA F 75 to sa dla silnika S-21 odpowiednie, tylko jak pare razy lub raz sie zalalo silnik to i swiece sie niszcza wiadomo , maja przebicie :wink:


Na górę
  
 
 Tytuł:
Post: 29 października 2007, 16:49 
Fanatyk Nysa/Żuk Service
Awatar użytkownika

Rejestracja: 29 lipca 2007, 13:03
Posty: 2604
Lokalizacja: Kołobrzeg
Pojazd: Nysa 522W, 522S,Autosan H6 ZK
jakie powinny byc zakładane swiece do silnika dolnozaworowego w nysie :?: ja mam jakieś M-60 czy cos takiego, a ktos mi mówił że 35 czy jakieś takie mają być.... :roll: :?: :? i czy sprzęgło i tarcza od S-21 pasują do M-20?

_________________
nysomani wszystkich krajów-łączcie się!!!!!


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
 Tytuł:
Post: 29 października 2007, 20:57 
Administrator Nysa Service
Awatar użytkownika

Rejestracja: 30 lipca 2007, 00:46
Posty: 2848
Lokalizacja: Ostrów Wlkp
Świece takie, jak masz - M60. Są nadal do kupienia nowe, Iskra ciągle je produkuje.
Sprzęgło i inne przyległosci w M20 i S21 są takie same.


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
 Tytuł:
Post: 30 października 2007, 12:53 
Fanatyk Nysa/Żuk Service
Awatar użytkownika

Rejestracja: 29 lipca 2007, 13:03
Posty: 2604
Lokalizacja: Kołobrzeg
Pojazd: Nysa 522W, 522S,Autosan H6 ZK
A o co chodzi z tymi jakimis łapkami do docisku, których rzekomo w nowych typach juz się nie stosuje :?: :?

_________________
nysomani wszystkich krajów-łączcie się!!!!!


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
 Tytuł:
Post: 30 października 2007, 17:45 
bo to byl stary typ sprzegla , pod koniec 80 lat wprowadzono nowy typ sprzegla ,mozna nowy typ stosowac.


Na górę
  
 
 Tytuł:
Post: 26 listopada 2007, 18:52 
Przyjaciel Nysa/Żuk Service
Awatar użytkownika

Rejestracja: 26 listopada 2007, 17:46
Posty: 490
Lokalizacja: Kraków
ja leje natomiast olej SELEKTOL Orlenowski o specyfikacji SD która odpowiada tamtym rocznikom i gradacji 20W40 .
Używam tylko oleju SD tak aby detergenty nowszych olejów nie wyżarły uszczelek.


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
 Tytuł:
Post: 26 listopada 2007, 19:02 
dobry wybor oleju selektol :wink: ja sprobowalem teraz taki castrol high mileage 15 W/40 sie nazywa wyszedl jako nowy produkt specjalnie do silnikow ktore z natury lubia sobie przeciekac ma takie dodatki na uszczelnianie oraz niegryzie sie z uszczelkami , musze powiedziec odkad go leje to tez mniej spala silnik oleju niz kiedys natym Lotosie city no i chwale go sobie ten castrol dotej pory sprawdza sie to co na opakowaniu tego oleju jest napisane :wink: ponoc oszczedne silniki jak biora troche oleju to sa naprawde oszczedne :)


Na górę
  
 
 Tytuł:
Post: 01 grudnia 2007, 18:18 
Regulacja zaworow w silniku S-21 (kolejnosc zaplonu 1-2-4-3) , zaczyna sie od pierwszego cylindra , korba pokrecajac silnik lub wiatrakiem chlodnicy , i zwracajac uwage na kolo zamachowe (przez wziernik obudowy sprzegla tam powinna byc widoczna kulka,wglebienie na kole zamachowym) ustawic rowno kulke z trzpieniem ktory jest na obudowie sprzegla w tej pozycji jest pierwszy cylinder w ZZ (tlok jest na samej gorze zawor ssacy i wydechowy sa zamkniete)
teraz ruszajac zaworami powinno sie czuc luz na wydechowym i ssacym zaworze wielkosc luzu dla zaworow ssacych wynosi 0,20-0,22 ,
wydechowe zawory ustawia sie tez na 0,20 - 0,22 silnik S-21 jak sie nagrzeje to szczelina zaworowa sie zwieksza i zawory wydechowe tak jak to ksiazka podaje ze ustawic na 0,30-0,32 jest bledna ! beda chalasowac przy wiekszej predkosci zejsciu z gazu , tak ze wszystkie zawory ustawic na 0,20-0,22 :wink: .Regulacja zaworow na zimnym silniku powinna byc wykonywana !

po ustawieniu 1 cylindra obrocic wal korbowy o 180 stopni i wyregulowac luzy zaworow 2 cylindra , obrocic o 180 stopni wyregulowac 4 cylinder , obrocic o 180 stopni wyregulowac 3 cylinder, mozna tez kierowac sie przerywaczem zdjac kopulke aparatu zaplonowego i w tym momencie jak przerywacz obsady 1 cylindra ma otwarte styki to zawory maja luz sa do ustawienia , i pokrecajac korba lub wiatrakiem cylinder 2 itd.


Obrazek Obrazek


Na górę
  
 
 Tytuł:
Post: 19 lutego 2008, 13:25 
smarowanie kowadelka przerywacza zalecane !! zapobiega to zuzyciu :arrow: to niejest moj wymysl, jak sie kupi w niemczech przerywacz marki Bosch do motorka , czy auta to jest zawsze specjalny smar razem z przerywaczem w opakowaniu, ten specjalny smar mozna zastapic kazdymi innymi smarami odpornymi na wysoka temperature np. smar z dodatkiem miedzi jaki jest stosowany do ukladu hamulcowego.

Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek

gotowe, nalozyc palec rozdzielacza oraz kopolke :wink:

Obrazek


Ostatnio zmieniony 19 lutego 2008, 19:36 przez nysanek, łącznie zmieniany 1 raz

Na górę
  
 
 Tytuł:
Post: 19 lutego 2008, 16:23 
Fanatyk Nysa/Żuk Service

Rejestracja: 29 lipca 2007, 19:20
Posty: 1089
Lokalizacja: Bytom
diabeł tkwi w szczegółach :wink:

_________________
ŻUK SERVICE


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
 Tytuł:
Post: 19 lutego 2008, 17:53 
Administrator Nysa Service
Awatar użytkownika

Rejestracja: 12 sierpnia 2007, 13:53
Posty: 5103
Lokalizacja: Jelenia Góra
Pojazd: Nysa 522R 1991
PARZUŚ pisze:
diabeł tkwi w szczegółach :wink:

a żebyś wiedział.. im bardziej coś jest skomplikowane, im więcej ma szczegółow i detalików tym łatwiej sie psuje..
Najlepsze są proste konstrukcje.. :D

_________________
NYSA- to jest to... ;)
>Pracownia Renowacji Zabytkowych Motocykli< - Najlepsza robota renowacyjna, polecam!


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
 Tytuł:
Post: 23 kwietnia 2010, 20:06 
Bywalec Nysa/Żuk Service
Awatar użytkownika

Rejestracja: 07 lutego 2010, 10:15
Posty: 61
Lokalizacja: Warszawa
Witam

Żeby nie było szukałem wieści na forum i nie znalazłem (może ślepy jestem)
ale....


Jakie paliwo winno się lać do Nysy? Bezołowiówkę 94 i dolewać ten dodatek potasowy czy lać bezołwiówkę i wierzyć że zaworów nie wypali sucha benzynka?

_________________
Szukał Nysy znalazł Wartburga :-) trzy cylindry dwa takty...


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
 Tytuł:
Post: 23 kwietnia 2010, 20:19 
Fanatyk Nysa/Żuk Service
Awatar użytkownika

Rejestracja: 02 stycznia 2010, 12:12
Posty: 2861
Lokalizacja: EU
jak masz stara nyse znaczy z lat 80 , lub wczesniejsza gdzie jest 1 glowica jeszcze zamontowana orginalna , tej pewnosci niema sie nigdy to trzeba lac ten dodatek co jakies 2 tankowanie do 94 - 95 oktanowej bezolowiowej, jezeli kupisz glowice lub wiesz na 100% ze ta nysa ma glowice z zaworami dostosowanymi do bezolowiowej benzyny nietrzeba lac dodatku , takie stosowali od polowy lat 90 juz za rzadu deawoo w fsc lublin

_________________
FSD - NYSA SERVICE (POLMO)


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 21 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna
Moderatorzy: monterr07, Dziwny Mag

Strefa czasowa UTC+1godz.


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Przejdź do:  

Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Group
Theme created StylerBB.net