Dzisiaj jest 08 lipca 2025, 00:06


Strefa czasowa UTC+1godz.




Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 794 ]  Przejdź na stronę Poprzednia  1 ... 36, 37, 38, 39, 40, 41, 42 ... 53  Następna
Autor Wiadomość
 Tytuł:
Post: 09 października 2011, 20:55 
Bywalec Nysa/Żuk Service
Awatar użytkownika

Rejestracja: 10 stycznia 2010, 21:26
Posty: 154
tak to ta z Wrocławia, jesli jest rzeczywiście w wiekszej cześci orginałem to ciekawe czemu tak sie marnuje :(


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
 Tytuł:
Post: 10 października 2011, 08:19 
Administrator Nysa Service
Awatar użytkownika

Rejestracja: 12 sierpnia 2007, 13:53
Posty: 5105
Lokalizacja: Jelenia Góra
Pojazd: Nysa 522R 1991
Na forum miasta Nysa jeden kolega wrzucił ten filmik :) Po Nysie Nysy jeżdżą, od 12 minuty 47sek ;)

Tylko żal mi ich, bo czuć jak sól je żre...

http://www.youtube.com/watch?v=Q5yRujXN5wY

_________________
NYSA- to jest to... ;)
>Pracownia Renowacji Zabytkowych Motocykli< - Najlepsza robota renowacyjna, polecam!


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
 Tytuł:
Post: 11 października 2011, 19:11 
Miłośnik Nysa/Żuk Service
Awatar użytkownika

Rejestracja: 06 czerwca 2010, 21:39
Posty: 301
Lokalizacja: JW
Alee Nysek dużo !!:) to wszystkie są z miasta , czy wynajmowane na rzecz filmu ?


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
 Tytuł:
Post: 23 października 2011, 19:26 
Bywalec Nysa/Żuk Service
Awatar użytkownika

Rejestracja: 10 stycznia 2010, 21:26
Posty: 154
Obrazek
Obrazek


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
 Tytuł:
Post: 23 października 2011, 19:52 
Fanatyk Nysa/Żuk Service
Awatar użytkownika

Rejestracja: 02 stycznia 2010, 12:12
Posty: 2865
Lokalizacja: EU
podoba mi sie twoja nyska z paka 8) idealna na jesienne porzadki ogrodowe :wink:

_________________
FSD - NYSA SERVICE (POLMO)


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
 Tytuł:
Post: 22 listopada 2011, 23:05 
Administrator Nysa Service
Awatar użytkownika

Rejestracja: 12 sierpnia 2007, 13:53
Posty: 5105
Lokalizacja: Jelenia Góra
Pojazd: Nysa 522R 1991
Nie wiem, gdzie to wrzucić, a nie chcę tworzyć nowego wątku, bo chyba nie ma takiej potrzeby.

Otóż, część z Was wie, część nie - ostatnio zdarzyło mi się popełnić artykul o Nysach, tak ogólnie. Nie było to łatwe zadanie i wciąż uważam, że temat jest niewyczerpany, ba, nawet nie chciałem w pełni zamknąć tematu, bo raz - straciłoby to charakter artykułu, a dwa ,na dzień dzisiejszy nie byłbym w stanie tego dokonać.

Tak czy owak jest to zbiór, subiektywnie wybranych przeze mnie ważnych, bardziej ważnnych i mniej waznych danych o Nysach, ich produkcji, historii, zmianach, etc..
Zapraszam do lektury - ponadto druga część jest wzbogacona o MEGA ciekawy film ze scenami produkcji N 59, 522, a także z udziałem PRAWDZIWEJ ostniej Nysy.

Polecam, czekam na opinie, komentarze, uwagi itd:

I CZĘŚĆ

II CZĘŚĆ

_________________
NYSA- to jest to... ;)
>Pracownia Renowacji Zabytkowych Motocykli< - Najlepsza robota renowacyjna, polecam!


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
 Tytuł:
Post: 23 listopada 2011, 20:06 
Fanatyk Nysa/Żuk Service
Awatar użytkownika

Rejestracja: 02 stycznia 2010, 12:12
Posty: 2865
Lokalizacja: EU
super to napisales :D naprawde szczególy takie wymieniles co do tej pory nikt inny niewymienil w takim artykule 8)

rok 1986 wprowadzenie panelu z 5 wytloczkami na dodatkowe klawisze typu fiat , skrzynka bezpiecznikow poszla pod deske rozdzielcza , wprowadzenie swiatel awaryjnych moja nysa ma jeszcze taki do wyciagania wlacznik awaryjnych to jedna z pierwszych co to miala w 86 r , od grudnia 86 przejecie przez fso , tylny pas rejestracyjny bez lampy cofania tez byl wprowadzony i lampa mgielna tez od 86 , obydwie lampy podwieszane znaczy cofania i mgielna od 86 r

_________________
FSD - NYSA SERVICE (POLMO)


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
 Tytuł:
Post: 23 listopada 2011, 20:40 
Administrator Nysa Service
Awatar użytkownika

Rejestracja: 12 sierpnia 2007, 13:53
Posty: 5105
Lokalizacja: Jelenia Góra
Pojazd: Nysa 522R 1991
O! i to jest informacja! Dzięki wielkie! :)

_________________
NYSA- to jest to... ;)
>Pracownia Renowacji Zabytkowych Motocykli< - Najlepsza robota renowacyjna, polecam!


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
 Tytuł:
Post: 23 listopada 2011, 23:26 
Bywalec Nysa/Żuk Service

Rejestracja: 30 czerwca 2009, 10:29
Posty: 164
Witam :D

Podziwiam wiedzę , zaangażowanie i pracę włożona w te artykuły.

Ale niestety – przykro mi - kilka prztyczków: :(

Część pierwsza
- cytat ; „W 1959 roku opracowano model N 59, czyli kolejną modernizację produkowanego dotąd pojazdu. Ulepszenia były wynikiem reakcji na uwagi użytkowników. Wprowadzono między innymi szersze koła i wzmocnione ogumienie o rozmiarze 6,50 × 16”, a także hamulec ręczny, taśmowy, działający na wał napędowy.” Nie mogę się zgodzić twierdzeniem iż wprowadzono hamulec ręczny, taśmowy, działający na wał napędowy. Jest to, według mnie, nieprawda. Moja nysa jest z 1961r., (zresztą opis z rekonstrukcji, na forum) i ma hamulec ręczny działający na koła tylne. Znalazłem nysę N59 z 1963r. (również o niej wspominałem na forum) i tam jest również hamulec ręczny na kola tylne. Ponadto katalog części również wskazuje na to iż w N59 były te hamulce na koła. Jedyna , widoczna, różnica w tej z 1963r to klamki drzwi takie jak w nysach 501. Dodatkowo proszę spojrzeć na nysę sanitarkę z prospektu niemieckiego – widać linki hamulca ręcznego.
- o kołach i oponach oraz wątpliwościach w tej kwestii pisałem już przy opisie mojej nysy, więc nie można (według mnie) jednoznacznie twierdzić iż stosowano ogumienie o rozmiarze 6.50x16”,
- i drobna uwaga nie związana z tekstem. Zdjęcia rewelacyjne jednak dla kogoś kto w przyszłości będzie starał się robić nysę to „współczesne” zdjęcie Nysy N59 – wnętrze kabiny- wprowadzi zamęt. Na zdjęciu widoczne:
a) ramka wskaźników – taka nie była stosowana w nysie n59,
b) przełącznik kierunkowskazów – również taki nie był stosowany w nysie n59,
c) fotografia trochę małej rozdzielczości ale wydaje mi się iż wskaźniki takie jak na zdjęciu stosowano znacznie później,
d) przełączniki na desce rozdzielczej OK.
Według mnie należy to wytłumaczyć lub zwrócić uwagę na te odstępstwa

Część druga :
- jeśli jest opis na początku o nysie 501 to – według mnie – nie należy wstawiać zdjęcia Nysy N59 – sanitarka zdjęcie pierwsze.

Jednak całość rewelacyjne, jestem pod wielkim wrażeniem i bardzo mocno gratuluję :!:

Serdecznie pozdrawiam
- specjalnie - autora artykułu
- oraz wszystkich fanów tego forum.


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
 Tytuł:
Post: 23 listopada 2011, 23:55 
Administrator Nysa Service
Awatar użytkownika

Rejestracja: 12 sierpnia 2007, 13:53
Posty: 5105
Lokalizacja: Jelenia Góra
Pojazd: Nysa 522R 1991
Wiesław! Twój odzew jest dla mnie SZCZEGÓLNIE WAŻNY! Bo to również Ty mnie zainspirowałeś do napisania artykułu swoim skrupulatnym remontem i dociekaniami.

Jeśli chodzi o hamulec - zdziwiłeś mnie, bo na takie informacje trafiłem i były raczej ze sprawdzonych źródeł. Jeśli faktycznie jest tak, jak mówisz, to będę musiał wprowadzić zmianę w artykule, żeby nie było głupot. (mógłbyś się odezwać na maila, to byśmy pogadali gdzieś na skype, pewnie się dowiem wielu ciekawych rzeczy - marcinwar@gmail.com).
A tak na marginesie - moim zdaniem Nysa sanitarka z niemieckiego prospektu to jeszcze N 58, nie sądzisz?

Zdjęcia... Tu się jak najbardziej zgadzam, zdjęcia do artykułów w wielu przypadkach są naprawdę kiepskie i nietrafne, a to z tego powodu (pisałem to zresztą na forum), że miesiąc przed publikacją artykułu szlag mi trafił połowe danych z dysku w tym CAŁĄ kolekcję zdjęć Nys.. a było ich naprawdę sporo i to wiele ciekawych, które są teraz nie do odzyskania. :( Dzięki kilku osobom z tego forum w artykule występują też jednak dobre zdjęcia :)
Poza tym byłem zmuszony posiłkować się zdjęciami od kogoś, tudzież znalezionych na zewnętrzych nośnikach etc... Szczególnie na tym ucierpiała druga część artykułu. Tam zdjęć miało być co najmniej o połowę więcej, żeby zobrazować różnice, ale wyszło jak wyszło.. :roll:

Jeszcze nawiązując do kół, ramek i innych nieścisłości - faktycznie, mogą się trafić. Trudno je wyłapać, choć bardzo chciałem. Ostatecznie jednak doszedłem do wniosku, może niezbyt "poprawnego", że gdybym miał z taką skrupulatnością każdy szczegół opisywać to lepiej by było napisać spis, listę zmian przeprowadzanych w kolejnych latach z dokładnymi adnotacjami, wątpliwościami. Zresztą taka forma "dokumentowania historii" została poruszona w komentarzach do artykułu na oldtimery.com. Uważam, że to równie interesujący temat i możnaby się kiedyś o coś takiego pokusić. Na potrzeby artykułu bylem zmuszony, a raczej sam wybrałem pewne uproszczenie. Myślę jednak, że nie jest to aż tak karygodne.

Pierwsze zdjęcie w drugiej części jest dlatego N 59, żeby zobrazować małe lampki. Chciałem ten temat bardziej rozwinąć, bo na wielu zdjęciach nowych N 59 widziałem już czekoladki, ale poprzestałem na tym, że zmiana ta nastąpiła "prawdopodobnie" i źródła są rozbieżne, co jest zgodne z prawdą i nie omija jej.

Dzięki za konstruktywną krytykę i za pozdrowienia :) Ja też pozdrawiam miłośników dociekania prawdy w kwestii historii produkcji Nys :)
Czekam na następne cenne uwagi.

A tak przy okazji - jakie wrażenia z filmu (tego pierwszego)? Osobiście uważam, że to bardzo cenny materiał.

_________________
NYSA- to jest to... ;)
>Pracownia Renowacji Zabytkowych Motocykli< - Najlepsza robota renowacyjna, polecam!


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
 Tytuł:
Post: 06 stycznia 2012, 13:55 
Administrator Nysa Service
Awatar użytkownika

Rejestracja: 12 sierpnia 2007, 13:53
Posty: 5105
Lokalizacja: Jelenia Góra
Pojazd: Nysa 522R 1991
Cisza w temacie :roll: Trza pisać samemu po sobie, no ale cóż, takie ładne zdjęcie i chyba go jeszcze tu nie było:

_________________
NYSA- to jest to... ;)
>Pracownia Renowacji Zabytkowych Motocykli< - Najlepsza robota renowacyjna, polecam!


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
 Tytuł:
Post: 06 stycznia 2012, 14:22 
Bywalec Nysa/Żuk Service
Awatar użytkownika

Rejestracja: 10 stycznia 2010, 21:26
Posty: 154
http://www.nowiny.pl/galeria/3087-pozeg ... item=78204


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
 Tytuł:
Post: 30 stycznia 2012, 01:09 
Przyjaciel Nysa/Żuk Service
Awatar użytkownika

Rejestracja: 11 marca 2010, 17:27
Posty: 775
Lokalizacja: Nysowo
Obrazek

_________________
Predom Dezamet


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
 Tytuł:
Post: 04 marca 2012, 18:29 
Administrator Nysa Service
Awatar użytkownika

Rejestracja: 12 sierpnia 2007, 13:53
Posty: 5105
Lokalizacja: Jelenia Góra
Pojazd: Nysa 522R 1991
Łączność 8) Foto od kolegi z forum miasta Nysa.

Obrazek

_________________
NYSA- to jest to... ;)
>Pracownia Renowacji Zabytkowych Motocykli< - Najlepsza robota renowacyjna, polecam!


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
 Tytuł:
Post: 30 maja 2012, 09:50 
Administrator Nysa Service
Awatar użytkownika

Rejestracja: 12 sierpnia 2007, 13:53
Posty: 5105
Lokalizacja: Jelenia Góra
Pojazd: Nysa 522R 1991
Całkiem mało zgnita Nysa z Wroca :)

Obrazek Obrazek Obrazek

Obrazek Obrazek Obrazek

Obrazek Obrazek

Jedna spotkana z Głogówka:
Obrazek Obrazek

I jeszcze z Muzeum Lotnictwa w Krakowie.

Obrazek

_________________
NYSA- to jest to... ;)
>Pracownia Renowacji Zabytkowych Motocykli< - Najlepsza robota renowacyjna, polecam!


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 794 ]  Przejdź na stronę Poprzednia  1 ... 36, 37, 38, 39, 40, 41, 42 ... 53  Następna
Moderatorzy: monterr07, Dziwny Mag

Strefa czasowa UTC+1godz.


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 3 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Przejdź do:  
cron

Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Group
Theme created StylerBB.net