Dzisiaj jest 10 maja 2025, 06:18


Strefa czasowa UTC+1godz.




Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 11 ] 
Autor Wiadomość
Post: 12 lutego 2017, 18:04 
Gość Nysa/Żuk Service
Awatar użytkownika

Rejestracja: 07 lutego 2017, 23:20
Posty: 15
Pojazd: Zuk A156 Straz
Hello. I am willing to pay good money for front disc brake conversion - all parts required.
If upgraded big brakes are available for sale from other vehicle I am also interested.

Drum brakes all round is not great for busy UK roads. I pay all costs!
If shipping to UK is problem I have address in Poland to send.

Assume I need new discs, pads, hubs, master cylinder, servo - everything possible..
Strong ££ available for parts shipped as kit 'complete'. Many thanks.


GOOGLE Translate (will be bad!!)

Cześć. Jestem w stanie zapłacić duże pieniądze za przedni hamulec tarczowy - konwersja wszystkich części potrzebnych.
Jeśli zmodernizowane duże hamulce są dostępne w sprzedaży od innego pojazdu Jestem również zainteresowany.

Hamulce bębnowe cały nie jest wielki dla zapracowanych brytyjskich drogach. I zapłacić wszystkie koszty!
Jeżeli wysyłka do UK jest problem mam adres w Polsce wysłać.

Załóżmy, że potrzebne są nowe tarcze, klocki, tuleje, pompa hamulcowa, serwo - wszystko, co możliwe ..
dostępne dla części dostarczonych w zestawie "kompletna" Strong ££. Wielkie dzięki.


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 12 lutego 2017, 19:20 
Fanatyk Nysa/Żuk Service
Awatar użytkownika

Rejestracja: 14 grudnia 2014, 17:37
Posty: 2091
Lokalizacja: Swędów LDZ
Pojazd: 522T '93r, A111B '91r
You have "standing" pedals in Your żuk, conversion is possible, but difficult. You must change pedals to "hanging" version.
Photos and description are in this topic,ask Marian if You had any problem:
viewtopic.php?f=8&t=2512&hilit=hamulce+tarczowe

_________________
Strucelserwis był, Żuk został.


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 12 lutego 2017, 19:30 
Gość Nysa/Żuk Service
Awatar użytkownika

Rejestracja: 07 lutego 2017, 23:20
Posty: 15
Pojazd: Zuk A156 Straz
OK thanks! If hanging version I can use any servo/cylinder, it's just hubs, calipers and new discs plus pads i need one day.

Many thanks. One for the future then!


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 12 lutego 2017, 20:10 
Miłośnik Nysa/Żuk Service
Awatar użytkownika

Rejestracja: 16 grudnia 2014, 20:22
Posty: 275
Lokalizacja: Warszawa
Instead of having problems with swap and convertion I recommend to buy new parts of the "old" system and replace them all, even get extra ones as spare parts. The're still available. If original brake system is well maintaned it works well and lasts for years.

_________________
A156 1984
A18 LUX 1990
A07 1990
A18 1993
A075 1995


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 12 lutego 2017, 20:17 
Gość Nysa/Żuk Service
Awatar użytkownika

Rejestracja: 07 lutego 2017, 23:20
Posty: 15
Pojazd: Zuk A156 Straz
I have new cylinders and shoes for brakes all round. The front cylinders had leaked on shoes making stop impossible.. Scary test drive! :)


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 12 lutego 2017, 20:22 
Miłośnik Nysa/Żuk Service
Awatar użytkownika

Rejestracja: 16 grudnia 2014, 20:22
Posty: 275
Lokalizacja: Warszawa
So you were unlucky to get shitty ones :) Try more!

_________________
A156 1984
A18 LUX 1990
A07 1990
A18 1993
A075 1995


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 12 lutego 2017, 20:38 
Gość Nysa/Żuk Service
Awatar użytkownika

Rejestracja: 07 lutego 2017, 23:20
Posty: 15
Pojazd: Zuk A156 Straz
Haha! Will try this week.. XD


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 15 lutego 2017, 16:47 
Miłośnik Nysa/Żuk Service
Awatar użytkownika

Rejestracja: 16 grudnia 2014, 20:22
Posty: 275
Lokalizacja: Warszawa
If it's well maintained this old brake system works fine, it's enough for Żuk. Conversion to disk brakes isn't a kind of plug and play stuff.

_________________
A156 1984
A18 LUX 1990
A07 1990
A18 1993
A075 1995


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 15 lutego 2017, 19:53 
Gość Nysa/Żuk Service
Awatar użytkownika

Rejestracja: 07 lutego 2017, 23:20
Posty: 15
Pojazd: Zuk A156 Straz
Only issue is amount of mountain roads I will be travelling one complete and the weight of Kamper.. But yeah, always a future project. Even my 1983 ascona has 3.2 v6 and 308mm disk Hehe. Happy to hear drums are OK.. Slightly scary brakes look like car from 1930s! Exciting times.


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 15 lutego 2017, 20:45 
Miłośnik Nysa/Żuk Service
Awatar użytkownika

Rejestracja: 16 grudnia 2014, 20:22
Posty: 275
Lokalizacja: Warszawa
Żuk is a kind of different state of mind, you see. That's why it's so charming

_________________
A156 1984
A18 LUX 1990
A07 1990
A18 1993
A075 1995


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 15 lutego 2017, 20:50 
Fanatyk Nysa/Żuk Service
Awatar użytkownika

Rejestracja: 14 grudnia 2014, 17:37
Posty: 2091
Lokalizacja: Swędów LDZ
Pojazd: 522T '93r, A111B '91r
I'm testing other type of brake pump, it have better efficiency and hydraulic ratio. it may be installed to system with standing pedals.
Good thing are steel belted elastic brake hoses-like HEL Performance, i have them in my Nysa( car very simmilar to Żuk)
Brake shoes-only Fomar Friction(Borg Automotive). EG Brakes broke down after few uses, fading was incredible!

_________________
Strucelserwis był, Żuk został.


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 11 ] 
Moderatorzy: monterr07, Dziwny Mag

Strefa czasowa UTC+1godz.


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 5 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Przejdź do:  

Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Group
Theme created StylerBB.net