na zdjeciu pierwszym widac najnowszy typ gaznika weber 28/35S2A1 do zuka ,nysy, tarpana i innych z silnikiem S-21, ma zmniejszona przepustnice pierwszego przelotu z 34 mm na 28 mm , zwiekszona srednice przepustnicy drugiej z 34 mm na 35 mm , elektrozawor EZ-20 na dyszy paliwa wolnych obrotow oraz zmniejszone srednice dysz w stosunku do stosowanego kiedys gaznika weber 34S2B1.
Wprowadzenie tych zmian spowodowalo zmniejszenie zuzycia paliwa przez samochody o ok 1 dm/3 /100 km!! na kolnierzu kazdego gaznika jest wybity typ gaznika oraz miesiac i rok produkcji , elektrozawor jest podlaczony przewodem elektrycznym z kondensatorem przy cewce zaplonowej ,zastosowanie elektrozaworu eliminuje mozliwosc powstawania samozaplonu silnika po wylaczeniu wylacznika zaplonu przy stosowaniu gorszych gatunkow paliwa lub przegrzanym silniku.
jezeli bedzie sie jezdzilo autem w granicach predkosci 70-80 km/h na prostej drodze bez gwaltownych przyspieszen to druga gardziel 35 mm nie otworzy sie auto bedzie spalalo oszczednie
co do gaznika G-35 lub jikova SOP 40 to powiem odemnie ze troche sa one za prymitywnie zrobione znaczy nie sa takie szczelne (ciagna falszywe powietrze) po jakims czasie zacznie sie wieczne krecenie przy gazniku bo auto niema rownej pracy na wolnych obrotach silnik buja sie niestoi rowno pracujac

wmontowalem kiedys nowego jikova i niemyslalem ze to taki szajs bedzie po jakims czasie , ustawilem wolne obroty przejechalem sie stanolem na skrzyzowaniu a tu auto juz ma inne wolne obroty

i tak caly czas krecic przy tym tez niema sensu bo cholera wezmie czlowieka

wiec weber spowrotem wrocil na swoje miejsce

ustawilem raz i chodzi tak bez problemu nic nietrzeba krecic ustawiac sama przyjemnosc w pracy silnika na wolnach obrotach , weber poprostu ma wiecej tych roznych kanalow przeplywowych oraz dysz ktore mieszaja lepiej mieszanke dostarczaja ja w odpowiednim momencie potrzeby silnika , najlepszym rozwiazaniem w aucie z silnikiem S 21 to wlasnie taki gaznik weber najlepiej kupic nowego wstawic i miec swiety spokoj
