Dzisiaj jest 13 maja 2025, 21:38


Strefa czasowa UTC+1godz.




Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 279 ]  Przejdź na stronę Poprzednia  1 ... 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13 ... 19  Następna
Autor Wiadomość
 Tytuł:
Post: 17 sierpnia 2011, 15:23 
Gość Nysa/Żuk Service

Rejestracja: 15 maja 2009, 13:10
Posty: 10
Lokalizacja: Warszawa
Przepraszam że tak się wtrącę. Kupiłem jakiś czas temu Nyskę 501 od tego czasu szukam kogoś kto by chciał się podjąć jej remontu. A to co tu widzę po prostu trudno nazwać inaczej niż cudem. Jeśli chciałbyś się podjąć remontu mojej Nyski byłbym z tego naprawdę dumy , bo rzadko można spotkać taką robotę.

_________________
JJ-23


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
 Tytuł:
Post: 30 sierpnia 2011, 20:42 
Bywalec Nysa/Żuk Service

Rejestracja: 30 czerwca 2009, 10:29
Posty: 164
Co do mojej prośby w temacie felg stosowanych w nysach.
Myślałem iż wywołam lawinę wypowiedzi a tu cisza. Zastanawiam sie co ja spowodowało:
- szukanie informacji o tym temacie,
- brak wiedzy w tym temacie,
- stwierdzenie iż temat jest tak prosty i błahy iż nie warto sie tym zajmować,
- "olanie" tematu,
- strach przed dyskusją,
- a może coś innego ?
pozdrawiam znawców i fanów samochodów "Nysa"

Ps.
dziekuję jj-23 za post - odpowiedziałem na priva.


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
 Tytuł:
Post: 30 sierpnia 2011, 20:54 
Przyjaciel Nysa/Żuk Service
Awatar użytkownika

Rejestracja: 11 marca 2010, 17:27
Posty: 775
Lokalizacja: Nysowo
Dla mnie robota jest mega kozak !
A nie wypowiadałem sie wcześniej bo mam zbyt małą wiedzę w temacie, aby udzielać informacji komuś, kto przeprowadza renowację z taką perfekcją :twisted: 8)

_________________
Predom Dezamet


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
 Tytuł:
Post: 30 sierpnia 2011, 21:54 
Administrator Nysa Service
Awatar użytkownika

Rejestracja: 12 sierpnia 2007, 13:53
Posty: 5103
Lokalizacja: Jelenia Góra
Pojazd: Nysa 522R 1991
Wiem, że w początkowym okresie produkcji były węższe felgi, bodaj 6,00, potem poszerzone do 6,50. Stało się to jakoś w latach 1959-1960 tzn w tym okresie zostały wprowadzone szersze, jak dla mnie Twoja powinna mieć już szersze. Trudno dokładnie ustalić jakiekolwiek momenty zmian, bo w fabryce wszystko działo się dosyć indywidualnie i płynnie, tzn mimo wprowadzenia jakiejś zmiany, wciąż stosowano stare rozwiązanie do momentu wyczerpania zapasów magazynowych :)
Oczywiście od zawsze były to felgi 16". Gdzieś mi się obiło o uszy, że w prototypach stosowali 15", ale to i tak nie powinno dotyczyć Twojej Nysy z 61 roku.

_________________
NYSA- to jest to... ;)
>Pracownia Renowacji Zabytkowych Motocykli< - Najlepsza robota renowacyjna, polecam!


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
 Tytuł:
Post: 31 sierpnia 2011, 08:51 
Bywalec Nysa/Żuk Service
Awatar użytkownika

Rejestracja: 18 kwietnia 2011, 10:00
Posty: 154
Lokalizacja: Śmigiel
6,00-16 i 6,50-16 to rozmiar opon, felgi miały szerokość 4,5 cala(szerokość osadzenia opony a nie samej felgi).Gdzieś kiedyś czytałem, że w modelu n59 wprowadzono nowe koła jezdne i opony 6,50-16.Aha jeszcze sobie przypomniałem, że wcześniej stosowane-przed n59- felgi miały 4 cale szerokości czyli takie jak w warszawkach m20.Ot i cała moja wiedza na ten temat.


Ostatnio zmieniony 01 września 2011, 09:31 przez YOGI81, łącznie zmieniany 1 raz

Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
 Tytuł:
Post: 31 sierpnia 2011, 12:28 
Administrator Nysa Service
Awatar użytkownika

Rejestracja: 12 sierpnia 2007, 13:53
Posty: 5103
Lokalizacja: Jelenia Góra
Pojazd: Nysa 522R 1991
Tak, oczywiście masz rację. Pomyliłem się - miałem na myśli ogumienie.

_________________
NYSA- to jest to... ;)
>Pracownia Renowacji Zabytkowych Motocykli< - Najlepsza robota renowacyjna, polecam!


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
 Tytuł:
Post: 04 września 2011, 11:45 
Bywalec Nysa/Żuk Service

Rejestracja: 30 czerwca 2009, 10:29
Posty: 164
Witam :D
Zawiał lekki wiaterek.
Dla rozwoju tematu dwa zdjęcia z mojego katalogu nysy N59 z 1962r.
Obrazują one jakie są felgi i ich rozmiar. Trochę to pokrywa sie z wszystkimi wpisami ale niezupełnie. Dzwonią ale nie wiadomo w jakim kościele.
Więc może trochę uporządkujemy wiedze.
Wpis na pozycji 3 mówi iż koła maja wymiar (4,00E x 16) i na rysunku jest oznaczenie koła jako 3. Ale w spisie jest jeszcze poz.16 która opisuje koło jako (4,50 K x 15). Czyżby to były koła które stosowano w Warszawach i na początku produkcji w Nysach???
Nie znam sie na warszawach - może ktoś rozjaśni temat.
Dla zaciekawienia znawców Nys powiem iż to zagadnienie z rozmiarem dotyczy - według mnie - wszystkich właścicieli Nys N i 501. Samochody te winny mieć koła o rozmiarze 4.00E x 16.
Jeśli ktoś ma takie koła to bardzo proszę dokładnie przyjrzec sie tym kołom a może będziecie zaskoczeni ich wygładem.
pozdrawiam




Obrazek
Obrazek


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
 Tytuł:
Post: 06 września 2011, 08:50 
Bywalec Nysa/Żuk Service
Awatar użytkownika

Rejestracja: 18 kwietnia 2011, 10:00
Posty: 154
Lokalizacja: Śmigiel
4.5-15 to warszawowskie felgi montowane od modelu 201 z 1960 roku.Oponki miały rozmiar 6.40-15 i 6.70-15 dla wersji pick-up.Ciekawe czy te różne koła występujące w nyskach to "świadome" działanie fabryki czy też przykręcali to co mieli na magazynie.Różnica w średnicy zewnętrznej między 6.70-15 a 6.00-16 to około 1 cm czyli teoretycznie zamiennik.


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
 Tytuł:
Post: 22 września 2011, 20:10 
Bywalec Nysa/Żuk Service

Rejestracja: 30 czerwca 2009, 10:29
Posty: 164
Dyskusja i zainteresowanie olbrzymie .
Co by trochę rozruszać (albo spróbować rozruszać dyskusję) załączam zdjęcia które spowodowały moje zainteresowanie tym tematem. Może i was zainteresuje :roll:

Pytanie jest takie (zdjęcia kół są z mojej nysy - zrobione w dniu kupna): co nie pasuje na tych zdjęciach (chodzi o koła) :?:
Obrazek

Obrazek

Obrazek


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
 Tytuł:
Post: 22 września 2011, 20:17 
Fanatyk Nysa/Żuk Service
Awatar użytkownika

Rejestracja: 02 stycznia 2010, 12:12
Posty: 2861
Lokalizacja: EU
ktos kiedys z warszawy zalozyl felgi 15 calowe , no i juz jak bylo kiedys pisane te stare byly wezsze , kto tutaj ci cos powie , jak ty masz to auto u siebie i mozesz zmierzyc czy tez odczytac jakie oznaczenie jest na felgach czy oponach.Na jednym zdjeciu jest nowszy kolpak na feldze.

_________________
FSD - NYSA SERVICE (POLMO)


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
 Tytuł:
Post: 22 września 2011, 20:42 
Bywalec Nysa/Żuk Service

Rejestracja: 30 czerwca 2009, 10:29
Posty: 164
zapomniałem dopisać - wszystkie felgi są 16 :wink:


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
 Tytuł:
Post: 23 września 2011, 08:20 
Felgi są od Ruska lub innego i w sumie przez tyle lat to można 100 razy zmienić w Nysie koła ,która pracowała jako sanitarka czyli prawie codziennie :D

Ten rozmiar 15" to może byc na export do kraju w którym mógł by byc problem z rozmiarem 16" ;)


Na górę
  
 
 Tytuł:
Post: 26 września 2011, 22:13 
Bywalec Nysa/Żuk Service

Rejestracja: 30 czerwca 2009, 10:29
Posty: 164
Nadal widzę ogromne zainteresowanie i wręcz lawinową liczbę wpisów :wink:
Stwierdziłem więc iż nie będę trzymać moich dociekań i ustaleń w tajemnicy (i tylko „poduszczać” czytelników tego forum - :?:

Więc pierwsza część:
Specjalnie zamieściłem ostatnie zdjęcia gdyż obserwacja tych właśnie kół spowodowała powstanie pytań. Mianowicie jak to jest iż na jednych kołach „kołpaki” pasują a na innych nie ? (do czasu powstania tego pytania, myślałem tak jak większość ludzi – felgi to felgi – i już).
Dokładne spojrzenie pozwoliło stwierdzić iż jest różnica w kształcie tarcz tych felg. Stare kołpaki koła (te z okrągłym logo) nie pasują do „nowych” felg i odwrotnie, kołpaki nowsze z (linią załamania) nie pasują do „starych felg”. Brak jest płynnej linii przejścia pomiędzy tarczą a kołpakiem koła. Dlaczego ???

Otóż stare koła miały inną tarczę – bardziej wypukłą i na tych kołach „stare kołpaki” pasują – jest płynne przejście tarczy w kołpak. Proszę popatrzeć na poprzednie zdjęcia – trzecie zdjęcie - pasuje, a zdjęcie pierwsze nie pasuje – brak płynnego przejścia (na starym kole nowszy kołpak).

Dalsze dociekania pozwoliły na stwierdzenie istnienia (na dzień dzisiejszy) czterech typów felg - od najstarszych do najnowszych.
Muszę nadmienić iż w sferze moich obserwacji wchodzą tylko i wyłącznie koła (felgi 16 calowe) z kołpakami blaszanymi mocowanymi za pomocą sprężyn. Zupełnie pomijam felgi 15 calowe.

Tak więc felgi:
TYP I. – jest to podział na moje potrzeby charakteryzuje się tym iż;
– tarcza koła jest mocno wypukła (pasuje do starego kołpaka),
- otwór we wnętrzu koła jest nieregularny,
- otwór wewnętrzny „wywinięty” jest do „wewnątrz”,
- oznakowanie 400Ex16 .
Niestety nie wiem jak są dodatkowo oznakowane – wydaje mi się iż FSC ale nie jestem pewien ( gdyż są założone na nich nowe opony o rozmiarze odpowiednim do felgi czyli nie 4.50 ale 4.00 a koła zostały wyważone i nie chcę ich teraz rozbierać), bo nie objęły tego zdjęcia robione w czasie renowacji kół (zdjęcia były robione jeszcze wówczas gdy nie miałem pojęcia o różnicach w felgach i miały dokumentować renowację – chyba nie musze nadmieniać iż felgi zostały wypiaskowane, ocynkowane elektrolitycznie i pomalowane proszkowo – nie polecam takiego cynkowania i malowania proszkiem felg – nie sprawdza się, Lepiej piaskować, cynkować natryskowo i malować tradycyjnie).

Felgi takie w moim posiadaniu są dwie , na jednej widnieje data produkcji styczeń 1959r. , a na drugiej grudzień 1966r., tak więc jedna z nich jest „bardzo stara” a druga „stara”

Zresztą zdjęcia pokazują wszystko.

Obrazek
Obrazek
Obrazek


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
 Tytuł:
Post: 27 września 2011, 06:50 
Taki otwór centrujący spotyka się tylko w samochdach terenowych ze względu na specjalną budowę piast /sprzegiełko .
I ja raczej będę się upierał że to felga od Czapajewa , Gaza lub Aro ;)
To że Wiesław fele miałeś przy tak starej Nysie nie oznacza że są to Nysowe fele :D

pozdr...


Na górę
  
 
 Tytuł:
Post: 28 września 2011, 19:31 
Bywalec Nysa/Żuk Service

Rejestracja: 30 czerwca 2009, 10:29
Posty: 164
Właśnie ze względu na specjalna budowę piast, felg o takim kształcie środka nie spotyka sie w samochodach terenowych - według mnie-. A z całą pewnością nie jest to felga od czapajewa.
To ze miałem takie felgi przy nysie wcale nie znaczy iż są od tej nysy - tu się zgadzam. Zresztą jak widać na wcześniejszych zdjęciach na mojej nysie są zamocowane również inne felgi (według mnie typ IV).
Ale upierać sie każdy może - tu nie mogę nic poradzić ani zmienić.


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 279 ]  Przejdź na stronę Poprzednia  1 ... 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13 ... 19  Następna
Moderatorzy: monterr07, Dziwny Mag

Strefa czasowa UTC+1godz.


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Przejdź do:  

Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Group
Theme created StylerBB.net